افزایش صادرات دارو گام مثبت حوزه سلامت در کیفیت خدمات بهداشتی

نماینده مردم ایرانشهر گفت: افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی نشان دهنده گام مثبت حوزه سلامت در ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی است .

کد مطلب: ۵۹۱۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناسیستان و بلوچستان، محمد نعیم امینی فرد، درباره افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در دوران پسا برجام، افزود: کشور ما در بسیاری از جنبه ها از جمله تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی بین کشورهای منطقه ارجحیت دارد و با توجه به اینکه مبادلات بعد از برجام از سهولت بیشتری برخوردار شد لذا می توان با برنامه ریزی دقیق تر، اقدامات بهتری در جهت ارتقای کیفیت محصولات دارویی انجام داد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر لازم است بر بازاریابی دراز مدت تکیه کنیم و منافع کوتاه مدت را در نظر نگیریم همچنین به دنبال افزایش کیفیت محصولات بهداشتی و درمانی باشیم تا صادرات این محصولات بتواند از لحاظ اقتصادی نیز هم برای کشورمان و هم برای کشورهای منطقه به صرفه باشد.

وی به نقش بخش های خصوصی برای افزایش میزان صادرات دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و یادآور شد: نباید از این نکته غافل شد که ورود بخش خصوصی برای افزایش کیفیت دارو و تحهیزات پزشکی اثر مستقیمی بر افزایش میزان صادرات دارد چراکه در این صورت شاهد ارتقای بیش از پیش این محصولات خواهیم بود.

امینی فرد افزود: وزارت بهداشت باید فرصت های سرمایه گذاری و تجارت پزشکی را با ایجاد نمایشگاه هایی که می توان قابلیت های بخش خصوصی را به نمایش گذاشت، فراهم کند و با سیاست گذاری خود زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: اگرچه قبل از برجام اعلام می شد که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نیست اما عملا چنین چیزی مشاهده نمی شود اما اکنون با توجه به سهولت بیشتر در زمینه انتقال سرمایه و پول، می توان با توان بیشتری به امر تولید دارو و تجهیزات پزشکی و صادرات آن پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار