تولیت آستان مقدس حضرت عبد العظیم حسنی(ع) :

علمای اسلامی چهره واقعی اسلام را به جوانان نشان دهند

تولیت آستان مقدس حضرت عبد العظیم حسنی(ع) تاکید کرد: علمای اسلام باید در شرایط فعلی روی مشترکات مسلمانان مانند شهادتین، نبوت، توحید، قرآن و قبله تاکید کنند.

کد مطلب: ۵۹۱۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران،آیت الله محمد محمدی ری شهری،تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، در دیدار جمعی از مفتی های کشور گرجستان به نقش برجسته و سنگین علمای دینی در شرایط کنونی جهان اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه وجود اختلاف سلیقه و نگاه های مختلف در میان جناح ها و مذاهب اسلامی از قدیم الایام وجود داشته و طبیعی است تاکید کرد: علمای اسلام باید در شرایط فعلی روی مشترکات مسلمانان مانند شهادتین، نبوت، توحید، قرآن و قبله تاکید کنند.
وی با بیان اینکه علمای اسلامی با ایجاد هم افزایی بیشتر جلوی هر گونه شکاف و اختلاف را در جوامع اسلامی بگیرند ادامه داد: علمای اسلامی برای مقابله با سیاست های صهیونیستی تکفیری ها باید زیربناهای فکری خود را به یکدیگر نزدیک کنند.
ری شهری گفت: تکفیری ها مجریان اجرای سیاست های دشمنان اسلام بخصوص صهیونیست ها می باشند که به دنبال ایجاد چهره ای منفی و زشت از اسلام نزد جهانیان هستند.
وی جریان تکفیری های را خطر بزرگی برای جهان اسلام برشمرد و بیان داشت: آنان عده ای فریب خورده هستند که به صورت آگاهانه و یا غیر آگاهانه سیاست های دشمنان اسلام و قرآن را پیش می برند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه دشمنان اسلام بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران این مکتب الهی را مانع بزرگی در جهت مقابله با بساط ظلم و ستم خود در جهان دیدند خاطر نشان کرد: مخالفان اسلام حقیقی از هر سیاستی در جهت جلوگیری از گسترش این مکتب مقدس آسمانی استفاده کردند.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام با استفاده گروه ها و جریان های تکفیری در کشورهای اسلامی به اختلافات مذهبی دامن می زنند و با ایجاد جنگ و گرفتاری در کشورهای مانند سوریه و عراق اجازه رشد و گسترش این دین را نمی دهند و به دنبال تخریب چهره واقعی اسلام و قرآن هستند.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به تحولات کشورعراق در سال های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: مسلمانان شیعه و سنی کشور عراق سال های متمادی با وجود اختلاف سلیقه و مذهب در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز و خوبی داشتند ولی از زمانی گروه های تکفیری صهیونیستی به این کشور وارد شدند ملت عراق روزگار خوبی به خود ندیده اند.
ری شهری سیاست دولت گرجستان را در آزادی مذاهب و ایجاد فضای خوب برای فعالیت دینی را بسیار خوب و ارزنده برشمرد و خاطر نشان کرد: کشور گرجستان می تواند الگویی خوبی برای کل جهان باشد.
رئیس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث در بخش دیگری از سخنان خود تاسیس این موسسه را گام موثری در جهت نزدیک کردن مذهب شیعه و سنی به یکدیگر دانست و گفت: در این موسسه سعی شده از منابع شیعه و اهل سنت به یک میزان در تدوین کتاب ها استفاده شود و در تمام آنها آدرس منابع سنی وشیعه ذکر شده است.


مفتی اعظم گرجستان نیز در این دیدار با بیان اینکه گرجستان کشوری کوچک با اقلیت کمی از مسلمانان با مذاهب مختلفی است گفت: زندگی مسالمت آمیز و دوستانه مسلمان های این کشور در کنار یکدیگر با انواع سلایق و مذاهب می تواند الگوی خوبی برای تمام کشورهای جهان اسلام باشد.
عبدالرحمان بیگلر با بیان اینکه ایران و گرجستان دارای مشترکات فرهنگی و مذهبی فراوان هستند خاطر نشان کرد: به رغم تمام فعالیت هایی که رسانه های غربی در مخدوش جلوه کردن ایران انجام می دهند ملت ایران و گرجستان همواره در کنار یکدیگر دوست و همراه می باشند.
وی یادآور شد: کشور گرجستان 250 نفر امام جماعت، هفت نفر مفتی، 180 نفر استاد قرآن و در کل 400 روحانی دارد که بیشتر اینان در کشور ترکیه تحصیل کرده اند و در حال حاضر 40 مدرسه خوابگاه دار شبانه روزی در این کشور فعالیت می کنند.
در این مراسم آیت الله ری شهری کتاب ها و آثار تالیفی خود را به مفتی های گرجستان اهدا نمود.
این هیات با حضور در شهر مقدس قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه(س) با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز دیدار کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار