نجات جان 9 نفرگرفتار در سیل پس از 15 ساعت

فرماندار کنارک گفت: 9 نفر گرفتار در سیلاب در محدوده زمین های بالادست سد کهیر پس از 15 ساعت، شب گذشته نجات یافتند.

کد مطلب: ۵۹۰۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناسیستان و بلوچستان، بیژن بختیار اظهار داشت: سه نفر از این افراد در زمین های کشاورزی محدوده بالادست سد کهیر و 6 نفر دیگر نیز در سد کهیر در جناح زینچه از صبح روز گذشته به دلیل سیلاب در محاصره آب قرار گرفتند.

وی افزود: بالگرد هلال احمر در چهار مرحله و بالگرد نیروی دریایی در یک مرحله برای نجات این افراد به محل اعزام شدند اما به دلیل بارندگی شدید و نامساعد بودن شرایط جوی نتوانستند محل دقیق آنان را پیدا کنند و بازگشتند.

وی ادامه داد: با توجه به موفق نبودن عملیات امداد و نجات بالگردها، یک قایق توسط مردم محلی و یک قایق نیروی دریایی همراه با غواص و امکانات امداد و نجات به محل اعزام و موفق شدند این افراد گرفتار در سیلاب را پس از 15 ساعت شب گذشته نجات دهند.

فرماندار کنارک گفت: هم اکنون کارکنان شهرداری کنارک در حال تخلیه آب از منازل مردم هستند اما با توجه به محدودیت امکانات به تنهایی نمی توانند به اقدامات خود ادامه دهند.

بختیار افزود: مدیرکل مدیریت بحران استان قول هایی در خصوص ارائه امکانات به شهرداری برای سرعت بخشیدن به ساماندهی وضعیت زندگی مردم گرفتار سیلاب در شهر کنارک داد.

وی اظهار داشت: بر اثر بارندگی های چند روز گذشته به راه های اصلی و روستایی، باغ ها و مزارع کشاورزی، خطوط انتقال آب، برق و سایر تاسیسات زیربنایی شهرستان کنارک خسارت وارد شده که برآورد آن بعد از فروکش کردن آب امکان پذیر است.

بر اثر بارندگی های چند روز اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان خسارات مختلفی به تاسیسات زیربنایی شهرها و جاده های جنوبی استان وارد شده که هنوز برآورد دقیقی از میزان آن انجام نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار