درخواست پتروشیمی از وزارت صنعت برای اخذ مجوز صادرات فرآورده ها

خبرگزاری پانا: مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از وزارت صنعت معدن و تجارت درخواست کرد تا با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، هرچه زودتر مجوز صادرات محصولات پتروشیمی را اعلام کند تا مشکلات مجتمع های پتروشیمی تشدید نشود.

کد مطلب: ۵۸۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، ˈعلی محمد بساق زادهˈ با اشاره به پر بودن انبارهای ذخیره سازی برخی محصولات پتروشیمی، گفت: صدور مجوز صادرات محصولات مازاد به منظور تداوم فعالیت خطوط تولید تا پیش از پایان امسال ضروری است.

وی با بیان این که قانون منع صادرات برخی محصولات پتروشیمی مشکلاتی را برای تعدادی از واحدهای تولیدی به وجود آورده است، تصریح کرد: اولویت فعالیت مجتمع های پتروشیمی تامین نیاز داخل است و صادرات پس از رفع نیاز داخل صورت خواهد گرفت.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: به عنوان نمونه تولید زایلین در کشور کمتر از نیاز داخل است و شرکت بازرگانی پتروشیمی و چند شرکت پتروشیمی دیگر با واردات این محصول در کنترل و تنظیم بازار همکاری مطلوبی داشته و کمبود زایلین در داخل کشور وجود ندارد.

بساق زاده افزود: برخی تولید کنندگان زایلین خط تولید خود را تغییر داده و اقدام به تولید محصولات دیگر که در داخل کشور نیاز به آنها زیاد است ، می کنند و به همین علت حجم تولید مجتمع های تولید کننده زایلین کاهش یافته است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای تولید و واردات این محصول برای ماه های آتی انجام شده و مصرف کنندگان هیچ گونه نگرانی نخواهند داشت.

پارازایلین و مخلوط زایلین ها در صنایع رنگ سازی، صنایع پلاستیکی کاربرد دارند و این محصولات ماده اولیه ساخت الیاف مصنوعی، ترفتالیک اسید، صنایع دارویی، حشره کش ها و حلال ها به شمار می آیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار