رئیس اداره ثبت اسناد و املاک سراب:

تثبیت مالکیت امری مهم در جهت صیانت از موقوفات است

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سراب در خصوص همکاری این اداره با اداره اوقاف و امور خیریه سراب گفت: باتوجه به اینکه تثبیت مالکیت موقوفات امری مهم در راستای صیانت از موقوفات بوده و تاثیر بسزایی در راستای احیای موقوفات دارد، از این رو سنددار کردن موقوفات حرکت مثبتی در راستای احیای موقوفات است.

کد مطلب: ۵۶۸۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، میرصابر موسوی در خصوص عمده مشکلات مردم شهرستان سراب در حوزه‌ی ثبت اسناد، اظهار کرد: اغلب مشکلات مردم در حوزه‌ی ثبت اسناد، مربوط به مدت زمان رسیدگی به پرونده‌هاست، و این درحالی است که طولانی بودن زمان رسیدگی نیز در بسیاری از موارد اجتناب ناپذیر می‌باشد.

وی در خصوص عامل موفقیت اداره ثبت اسناد و املاک سراب، بیان کرد: رشد چشمگیر صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی همچنین رشد صدور اسناد در حوزه اداره اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی و اراضی ملی و مهم‌تر از همه خدمت‌رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع از جمله این عوامل بوده است.

وی در راستای اهمیت تعامل با دیگر ادارات نیز اظهار کرد: تعامل مابین ادارات نیز باعث تسریع در روند امور اداری و جلوگیری از سردرگمی افراد و تسهیل در رسیدگی شده و یکی از موارد تعامل استقرار نماینده اداره پست در اداره ثبت جهت تسهیل در ارسال اسناد مالکیت تک برگ به دست شهروندان می‌باشد.

موسوی در این راستا اضافه کرد: مراجعه نمایندگان سایر ادارات از جمله اداره بنیاد مسکن، منابع طبیعی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و... جهت پیشبرد اهداف سازمان‌های متبوع‌شان در صدور اسناد مالکیت، از جمله دیگر مواردی است که به تعاملات اداره ثبت اسناد شهرستان سراب با دیگر ادارت منجر می‌شود.

وی با اشاره به فرآیند شناسایی و ثبت اسناد روستای اسفستان نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مالکیت اداره اوقاف و امور خیریه در روستای اسفستان به صورت مشاعی بوده و برخی از رقبات در دست زراعت است، از این‎رو صدور سند مالکیت به نام اوقاف باعث می‌شود که موقوفات از هرگونه تعرض و تغییر نیت مصون بماند.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سراب تاکید کرد: نظر به اینکه اثبات مالکیت فقط با داشتن سند رسمی محقق می‌شود، از این رو سنددار کردن املاک باعث تثبیت مالکیت موقوفه شده و از بروز بسیاری از اختلافات ملکی جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: تثبیت مالکیت موقوفات، ارزش و اهمیت سنددار بودن رقبات وقفی را که همواره دستخوش سوء استفاده سودجویان وکلاهبرداران بوده است را مصون و محافظت می‎کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار