فاطمه دانشور:

انعکاس نادرست عقیم سازی کارتن خوابها/برای همه نباید یک نسخه پیچید

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به موضوع عقیم سازی کارتن خواب ها گفت: این موضوع در جامعه بد مطرح شد وتاکید بر روی استفاده اختیاری از روش های پیشگیری از بارداری است.

کد مطلب: ۵۶۷۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ فاطمه دانشور با اشاره به عدم تمایل برخی کارتن خواب ها به حضور در گرمخانه های شهرداری گفت: سبک زندگی برخی کارتن خواب ها به گونه ای است که خود آن ها تمایل ندارند در گرمخانه ها حضور داشته باشند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران افزود: در مواردی که مأموران شهرداری هم بخواهند کارتن خواب ها را به زور به گرمخانه ببرند مواردی داشتیم که تمایل به آمدن نداشتند. مورد داشتیم که یک خانم باردار را می خواستند به گرمخانه ببرند اما خود او نیامد لذا مأمور شهرداری نمی تواند به لحاظ قانون این افراد را به زور به گرمخانه ببرد و خود این افراد باید تمایل داشته باشند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گرمخانه ها از استاندارد لازم بهره مند هستند، گفت: تا آنجا که از گرمخانه ها بازدید داشتیم و گزارش هایی که به دست ما رسیده است، این اماکن از استاندارد برخوردار بوده اما مشکلاتی دارد که باید برطرف شود از جمله اینکه شب ها از افراد نگهداری می کنند و ساعت ۶ صبح این افراد را بیرون می کنند که باید انعطاف بیشتری به خرج دهند ضمن اینکه نباید این فضاها دائمی باشد.

وی تأکید کرد: در مورد زنان کارتن خواب این حساسیت بیشتر است و روش خوبی نیست که آن ها را ساعت ۶ صبح از گرمخانه بیرون و شب پذیرش کنند. این موضوع باید اصلاح شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران همچنین درباره موضوع مطرح شده برای عقیم سازی کارتن خواب ها نیز گفت: متأسفانه موضوع عقیم سازی بد منعکس شده است. این موضوع در مورد همه این افراد مطرح نیست. باید به این افراد اجازه تصمیم گیری دهیم و در مقابل یکی از راهها، پیشگیری از بارداری است که با عقیم سازی فرق می کند.

دانشور اضافه کرد: جامعه کارتن خواب ها گسترده است و برای همه نمی توان یک نسخه پیچید. در درون کارتن خواب ها و بی خانمان ها طیف های گسترده ای وجود دارد که هر طیف تجویز خاص خود را می خواهد، فاکتورهای زیادی اعم از بحث سلامت روان و تعهد مسئولیت وجود دارد که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نمی توان با یک کلمه عقیم سازی آن را جمع کرد.

وی تصریح کرد: باید به کارتن خواب ها اجازه داد تا از روش های پیشگیری از بارداری با تمایل خود استفاده کنند و عقیم سازی اجباری را هیچ جا تایید نمی کند.

منبع:مهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار