پیام تسلیت نائب رئیس اول مجلس در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت این مجاهد انقلاب و یار صدیق رهبر کبیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۵۶۷۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان در پیامی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین انقلاب و مجاهد راه اسلام را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال عالم عالیقدر، یار دیرین انقلاب حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی همه ما را در بهت و غمِ انبوه فرو برد، این خبر، یکی از تلخ‌ترین خبرها برای ملت ایران اسلامی بعد از خبر ارتحال امام امت بود، فرزانه‌ای که عمر خود را در راه اعتلای انقلاب اسلامی صرف کرد و لحظه‌لحظه‌ی زندگانی خود را دغدغه‌مندانه زیست.

مجاهد نستوه، آیت الله هاشمی رفسنجانی عمر پربرکت خود را با قبول مسئولیت‌‏های خطیر سیاسی قبل و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در مسیر اتحاد، همدلی و همراهی و استحکام نظام جمهوری اسلامی گذراند و ایشان نمادی از آزادی‌خواهی، عدالت‌جویی و اعتدال بودند.

یار دیرین انقلاب، امام و رهبری، از جایگاه ویژه‌ای در محضر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برخوردار بود به طوریکه مقام معظم رهبری درباره ایشان گفتند: هیچ‌کس برای من هاشمی نمی‌شود.

برگ‌برگِ تاریخ ایران اسلامی با نام و یاد یار بی‌همانند و فرزند معنوی امام، عجین شده است؛ چرا که تاریخ این ملت و این کشور سراسر همراه با رشادت‌ها، دلسوزی‌ها و مجاهدت‌های ایشان است و تاریخ این سرزمین بدون نام ایشان کامل نخواهد بود.

ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، اسوه‌ی صبر و سازندگی، از جمله ذخایر انقلاب اسلامی، مردم ایران اسلامی را داغدار کرد چرا که این بزرگ مرد تاریخ ایران در سخت‌ترین برهه‌های کشور پای عقاید، باورها و خواست مردم ایستاد چنانکه در سخت‌ترین روزهای انقلاب شدیدترین شکنجه‌ها را با دل و جان برای اهداف عالی انقلاب تحمل کرد.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده ایشان و مردم قدرشناس ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و برای عموم بازماندگان صبرو اجر مسألت دارم.

مسعود پزشکیان

نائیب رییس اول مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار