رئيس پليس آگاهي استان خراسان شمالي:

قاتل فراري پس از 31 سال در مشهد دستگير شد

رئيس پليس آگاهي استان خراسان شمالي اعلام کرد: فردي که در سال 1364 طي يک نزاع و درگيري، فردي را به قتل رسانده بود، با تلاش ماموران پليس آگاهي استان در مشهد شناسائي و دستگير شد.

کد مطلب: ۵۶۷۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ رضا عرب زاده با اعلام اين خبر گفت: در پي وصول دستوري از دادياري اجراي احکام کيفري دادسراي عمومي و انقلاب بجنورد مبني بر دستگيري فردي به هويت «غ.الف» به اتهام قتل عمد، در بررسي محتويات پرونده حکايت از آن داشت که در تيرماه سال 1364 يک مورد نزاع و درگيري دسته جمعي بين اهالي روستاي کهنه قوچان رخ داده که در اين بين شخصي به هويت معلوم بر اثر شدت ضربات وارده به ناحيه سر دچار ضربه مغزي شده و در بيمارستان فوت مي کند.

وی بيان داشت: در اين رابطه چهار نفر از عوامل اصلي نزاع شناسايي و دستگير شدند و با انجام تحقيقات از اهالي و شاهدان حاضر در صحنه، متفقاً اعلام داشتند يکي از عوامل نزاع به هويت«غ.الف» با وارد کردن ضربه چوب به سر مرحوم وي را به قتل رسانده است.

سرهنگ عرب زاده با بيان اينکه خود متهم اعلام کرده زماني که به صحنه رسيده دعوا تمام شده بود و ساير متهمان دستگير شده نيز اعلام داشتند «نمي دانند چه کسي ضربه را به مقتول وارد کرده است»، تصريح کرد: بازپرسي قوچان قرار بازداشت متهمان دستگير شده را صادر که هيچ يک از آنها ارتکاب قتل عمد را نپذيرفته و صرفاٌ به حضور در نزاع و درگيري اقرار داشتند.

رئيس پليس آگاهي استان خراسان شمالي همچنين خاطرنشان کرد: در تاريخ تيرماه سال 1372متهم «غ.الف» با اخذ وثيقه آزاد شد و تحقيقات در اين خصوص ادامه داشته تا اينکه در سال 1377 با دعوت از متهمان و حضور آنها در دادگاه، قرار وثيقه متهم «غ.الف» به قرار بازداشت موقت تبديل که متهم به محض اطلاع از حکم صادره از دادگاه خارج و از همان زمان متواري مي باشد.

سرهنگ عرب زاده با بيان اينکه در نهايت دادگاه متهم «غ.الف» را به قصاص نفس محکوم مي کند، افزود: با ارجاع پرونده به پليس آگاهي، اقدامات اطلاعاتي و ميداني آغاز، در نهايت مشخص شد فرزندان متهم در مشهد در حال درس خواندن مي باشند که با استعلام بعمل آمده آدرس آن ها شناسائي و مأموران با اخذ نيابت قضائي به شهرستان مشهد اعزام و متهم را شناسائي و دستگير کردند.

وي در پايان با تاکيد بر اينکه هيچ پرونده اي تا دستگيري مجرمان و حصول نتيجه از سوي دستگاه قضائي و نيروي انتظامي بسته نخواهد شد، گفت: اين قاتل فراري پس از انجام کارهاي نيابت به شهرستان بجنورد انتقال و به همراه پرونده قضائي به دادسرا معرفي و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار