توافق اولیه شركت های زغالسنگ طبس با شركت چینی برای صادرات 50 هزار تن زغالسنگ به كشور چین

خبرگزاری پانا:به منظور فراهم شدن بستر صادرات زغالسنگ از طبس به كشور چین ، جلسه ای در محل فرمانداری شهرستان طبس تشكیل شد.

کد مطلب: ۵۶۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانابه نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان طبس، در جلسه ای با حضور فرماندار ،مدیران شركت های خصوصی زغالسنگ طبس و شركت خریدار زغالسنگ از كشور چین، توافقات اولیه برای صادرات زغالسنگ به این كشور صورت گرفت.

فرماندار طبس از بسترسازی و توافق اولیه شركت های زغالسنگ طبس برای صادرات 50 هزار تن زغالسنگ به چین در فاز اول صادرات خبر داد و میزان صادرات این محصول معدنی را قابل افزایش دانست.

احمد طالبیان مقدم ؛ با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید،كار و سرمایه ایرانی و نیز با بیان اینكه شركت های زغالسنگ طبس در مقاطعی به دلایلی با مشكل فروش محصول مواجه هستند،خاطر نشان کرد : پیگیری های زیادی برای رفع مشكلات شركت های زغالسنگ و مهیا شدن زمینه فروش و نیز صادرات مجدد زغالسنگ انجام شده است و در صورت رفع دغدغه ها در این بخش،شاهد افزایش اشتغال زایی و رونق و توسعه بیشتر كار و تولید سرمایه برای شهرستان،منطقه و كشور خواهیم بود.

مدیر شركت چینی خریدار زغالسنگ نیز با بیان اینكه كشورش برای تأمین انرژی و صنایع خود نیاز به زغالسنگ دارد،بر این نكته تصریح كرد كه زغالسنگ طبس بر اساس تحقیقات و آنالیزها از كیفیت بالایی برخوردار است و آمادگی خود را برای خریداری زغالسنگ خام و كنسانتره برای صادرات به چین اعلام كرد.

گفتنی است بزرگترین ذخایر زغالسنگ خاورمیانه در شهرستان طبس می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار