معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری برای اشتغال روستایی موجب کاهش مهاجرت به شهرها می‌شود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: توجه به محصولات و تولیدات روستایی و عشایری و سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال روستایی، عامل موثری در کاهش مهاجرت روستاییان به شهرهاست.

کد مطلب: ۵۶۷۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری کشور، افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید بیشتراز همیشه مورد توجه وعنایت مسوولان کشور قرار گیرد تا مردم عزیز کشورمان با سنت‌ها، فرهنگ، محصولات، تولیدات و زندگی روستایی و عشایری آشنا شوند.

وی افزود: روستاییان و عشایر نیز با استفاده از این فرصت به دست آمده می‌توانند ضمن عرضه مستقیم کالاها، محصولات و تولیداتشان با قیمت و کیفیت مناسب، با بازاریابی بهتر و بیشتر و با افزایش تولیدات و محصولات خود در بهبود اقتصاد خانواده های روستایی و عشایری کمک شایانی انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد با افزایش تولید و ایجاد اشتغال در روستاها بتوانیم از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری نموده و حتی با ایجاد اشتغال مناسب، مهاجرت را معکوس نماییم و مردمی که به دلیل عدم اشتغال و عدم درآمد به شهرها مهاجرت کرده اند را مجددا به خانه و روستای خود برگردانیم.

وی بیان داشت: توجه به محصولات و تولیدات روستایی و عشایری و اشتغال در روستاها عدم مهاجرت به شهرها را سبب خواهد شد که می‌تواند سهم روستاییان و عشایر را در تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار