حمیدرضا نوربخش:

سامانه کنسرت آنلاین امسال جشنواره را به تمام نقاط کشور می برد

حمیدرضا نوربخش در نشست رسانه ای امروز از همکاری سامانه کنسرت آنلاین «حام» با جشنواره سی و دوم موسیقی فجر خبر داد و گفت: این اتفاق خوب برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر اتفاق می افتد و برای پوشش گسترده تر اتفاقات جشنواره برای مخاطبانی است که به هر دلیلی نمی توانند برنامه های جشنواره را به صورت حضوری دنبال کنند.

کد مطلب: ۵۶۶۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، نشست رسانه ای حمیدرضا نوربخش رئیس سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر امروز هجدهم دی ماه با حضور اهالی رسانه در تالار وحدت برگزار شد. حمیدرضا نوربخش در این نشست از پوشش آنلاین اتفاقات جشنواره امسال توسط سامانه حام خبر داد و گفت: این اتفاق خوب برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر اتفاق می افتد و برای پوشش گسترده تر اتفاقات جشنواره برای مخاطبانی است که به هر دلیلی نمی توانند برنامه های جشنواره را به صورت حضوری دنبال کنند. از این جهت با همکاری ای که با سامانه کنسرت آنلاین انجام گرفته در طول برگزاری جشنواره تمامی کنسرت ها به صورت آنلاین از این سامانه پخش می شود.
وی افزود: آقای عنقا و مجموعه ایشان «حام» قرار است این اتفاقات را پوشش دهند، این اتفاق خجسته ای است چراکه امروز ما در عصری زندگی می کنیم که مرزی وجود ندارد و تمام اتفاقات می تواند در دسترس همه قرار بگیرد و با توجه به محدودیت سالن ها و فضاهایی که در دسترس داریم همیشه عده زیادی پشت در می مانند و امکان حضور در برنامه ها برای همه وجود ندارد و بیشتر مختص تهرانی ها بوده و شهرستانی ها از اینکه برنامه های فجر را دنبال کنند همیشه محروم بوده اند، این بود که خوشبختانه امروز تکنولوژی این امکان را فراهم کرده این اتفاق بتواند همزمان در جاهای دیگر نیز رخ دهد. امیدوارم این سرآغازی برای برنامه های آینده ما باشد و دست اندرکاران نیز از این سامانه حمایت های لازم را انجام دهند.
در ادامه صحبت های حمیدرضا نوربخش، حامد عنقا مدیر سامانه کنسرت آنلاین کشور، اظهار کرد: ما از اریبهشت سال جاری که سامانه حام را افتتاح کردیم تا به امروز شاهد اتفاقات بسیار خوبی بودیم چند برنامه موسیقی در تالارهای اندیشه، وحدت و تعدادی دیگر از سالن ها برگزار شد و مجموعه متعددی از کمپانی ها در کنار هم قرار گرفته اند که انشاالله با کمک بقیه گروه های هنری بخش تئاتر و سینما هم اضافه شود. برای کاربران هیچ محدودیتی برای دسترسی و تماشای برنامه های جشنواره موسیقی فجر وجود ندارد و در تمامی نقاط می توانند از این سامانه بهره ببرند.
وی افزود: با تعاملاتی که با مجموعه های مخابراتی، صورت گرفته است این امکان فراهم شده که مخاطبان حتی در پایین ترین سطح اینترنت نیز بتوانند از برنامه ها دیدن کنند. سامانه کنسرت آنلاین سعی دارد تمامی برنامه ها را بدون فوت وقت پوشش دهد. البته باید به این موضوع اشاره کنم که ما به هیچ عنوان کنسرت گذار نیستیم بلکه فقط در این فضا سرویس دهنده مضاعفی هستیم و به طور حتم لذت دیدن یک اجرای زنده با پخش آنلاین فرق دارد، اما این امکان هم می تواند با توجه به محدودیت ها و قیمت گران بلیت شرایط نسبتا خوبی را برای مخاطبانی که به هر دلیلی نمی توانند از برنامه ها استفاده کنند، فراهم آورد.
در اینجا حمیدرضا نوربخش درباره بلیت فروشی و تخفیف های دانشجویی، عنوان کرد: ما برای دانشجویان و هنرجویان ساز و کاری را طراحی کرده ایم که بر اساس آن تعدادی از بلیت های جشنواره با تخفیف بالا به آنها ارائه خواهد شد که طی روزهای آینده جزییات آن اطلاع رسانی می شود. ما امسال به ویژه بحث موسیقی انقلاب را در جشنواره به صورت یک بخش ممتاز داریم. در جشنواره های قبل به این شکل نبود و امسال به شکل پررنگی به آن پرداخته می شود. 4 تا 5 گروه که از گروه های شاخص موسیقی هستند تمام آثار برجسته دوران انقلاب اسلامی را اجرا می کنند و با یک نگاه نوین و امروزی که بسیار شنیدنی است اجرا خواهند داشت.
حامد عنقا نیز در تکمیل صحبت های حمیدرضا نوربخش عنوان کرد: قیمت بلیت ها با توافق با صاحب برنامه و گروه های اجرایی بوده است و ما برنامه کامل و جامعی را به دوستان ارسال کردیم تا نسبت به قیمت بلیت ها بررسی های لازم را انجام دهند و در حال حاضر قیمت بلیت در سامانه کنسرت آنلاین جشنواره براساس همان رقمی بوده که قبلا در سامانه داشته ایم، بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان است که در این میان بیشترین سهم به هنرمندان اختصاص پیدا می کند.
وی خاطر نشان کرد: ما ابتدا اولویت را برای تهیه بلیت برای شهرستان ها و مراکز استان ها قرار داده ایم و 24 ساعت قبل از اجرا دسترسی خرید بلیت را برای تهران قرار می دهیم. همه اهالی رسانه نیز دسترسی نامحدود به این سامانه دارند تا بتوانند هر برنامه ای را که می خواهند دسترسی داشته باشند.
نوربخش در پایان این نشست در سوال خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره جشنواره پرداخت که پیش از این در نشست قبلی بیان شده بود و خاطر نشان کرد: ما سعی کردیم گروه هایی که سال گذشته بودند امسال نباشند ضمن اینکه از برخی از آن ها دعوت نیز به عمل آوردیم ولی هنرمندانی که حضور پیدا نمی کنند مسوول خودشان هستند و مسوول کسی دیگر نیست. جشنواره فجر جای همه هنرمندان شایسته کشور است به خصوص در موسیقی ایرانی و ما هرچقدر این حمیت و همگرایی و وحدت را داشته باشیم حتما در جهت تقویت موسیقی گام برداشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار