برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی نماز در شیراز

خشوع؛ یکی ازنتایج مهم نماز با اثر مثبت در آداب فردی و اجتماعی فرد است

کارگاه آموزشی یک روزه اساتید تخصصی نماز ویژه مربیان استان فارس به همت ستاد اقامه نماز در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۵۶۶۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس،" حجت الاسلام والمسلمین باقی" استاد مرکز تخصصی نماز کشور، امروز پنجشنبه در کارگاه آموزشی نماز ضمن اشاره به آداب و اسرار نماز اعلام داشت: مطابق فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) که فرمودند: "اگر نماز قبول شود بقیه اعمال قبول می شود" کل زندگی ما تابع نماز است و در میان اعمال درونی نماز بر نوافل و بخصوص نماز شب نیز بسیار تاکید شده است .
این استاد مرکز تخصصی نماز با اشاره به رابطه عمیق نماز و زکات اظهار داشت: انسان مومنی که به دنیا چسبیده است نماز کامل را درک نمی کند و در همین راستا است که امیرالمومنین (ع ) در احوالات رسول خدا می فرمودند:آن حضرت هرچه را به یک دستشان می رسید با دست دیگر می بخشیدند .
حجت الاسلام باغی به وسوسه های شیطان اشاره کرده و اظهار داشت: شیطان موانع بسیاری ایجاد می کند تا افراد از نماز دور شوند
وی افزود: شیطان به وسواس تاکید می کند و اسلام از وسواس افراد را برحذر می داند و می گوید حتی علم فرد به وسواسی مورد قبول نیست.
استاد مدعو کارگاه آموزشی نماز اساتید استان فارس تصریح کرد: نماز باید منیت انسان را خرد کند لذا حضرت زهرا س فرمود: نماز؛ کبر و غرور را از انسان دور می کند .
وی ضمن اشاره به آفات انسان به فواید نماز اشاره کرده و افزود: خشوع یکی از نتایج مهم نماز است و اثر این خشوع هم در آداب فردی فرد اثر دارد و هم در آداب اجتماعی او و ثمره خشوع کسب فیض است همانگونه که امام کاظم ع فرمودند: حکمت بر دل های خاشع وارد می شود .

معاون ستاد اقامه نماز فارس نیز در حاشیه این کارگاه آموزشی گفت: در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در میان اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان بیش از 10 عنوان برنامه فرهنگی در سال جاری در سطح این استان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام محمدشریف حسینی افزود: کتاب‌خوان نماز برگرفته از کتاب شیوه‌های دعوت نماز حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی با حضور 11 هزار و 600 شرکت‌کننده از سراسر استان فارس که اعلام نتایج آن در دو روز آینده صورت می‌گیرد و توزیع 13 هزار جلد کتاب نماز در میان اقشار مختلف جامعه ازجمله فعالیت‌های ستاد اقامه نماز این استان در سال جاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح مبین با مشارکت آموزش‌وپرورش فارس در دو بخش کلاس‌های آموزش تخصصی ویژه مربیان پایه سوم ابتدایی برای دانش‌آموزانی که به سن تکلیف رسیده‌اند و نیز مدیران مدارسو اجرای طرح نیک نماز با همکاری سازمان بهزیستی با حضور 90 نفر از مربیان کودک از دیگر برنامه‌های اجرایی این ستاد است.

وی اظهار داشت: نظارت و سرکشی مساجد بین‌راهی، راه‌اندازی طرح خانواده مطهر در قالب ترویج فرهنگ نماز در اداره‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و نیز اولویت قرار دادن تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقامه نماز به‌عنوان سند چشم‌انداز در سال جاری عملیاتی شده است.

حسینی بیان داشت: در کارگاه آموزشی امروز 25 نفر از مربیان ستاد اقامه نماز فارس در مورد نحوه آموزش تخصصی اقامه نماز به کودکان، نوجوانان و مباحث طرح خانواده مطهر دوره‌ ویژه را می‌گذرانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار