استاندار اردبیل :

استان اردبیل از لحاظ تعداد شهرک های صنعتی خصوصی رتبه اول کشور را دارد

استاندار اردبیل گفت: این استان از لحاظ دارا بودن بیشترین تعداد شهرک های صنعتی خصوصی رتبه اول را در کشور دارد.

کد مطلب: ۵۶۶۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مجید خدابخش در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: سه شهرک صنعتی خصوصی با تولید محصول های مهم در این استان مجوز گرفته و احداث شده اند .
وی با بیان اینکه در بازدیدی که امروز از تعدادی شهرک صنعتی و چند واحد تولیدی داشتیم کارهای ارزشمند و ایده های ابتکاری جالب توجهی را در آنها شاهد بودیم اظهار کرد: با تاسف باوجود چنین ایده ها و طرح های نوین اکثر آنها در ردیف شرکت های دانش بنیان ثبت نشده اند .
استاندار اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید به شهرک های صنعتی خصوصی امتیازهای خاص از جمله رساندن برخی زیرساخت های لازم مانند آب ، گاز و برق تا درب ورودی آنها در نظر گرفته و ما نیز در استانداری از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث چنین شهرک هایی تا آنجا که قوانین اجازه می دهند حمایت می کنیم .
رییس شورای اداری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مدیران تعدادی از ارگانها و اداره های اجرایی ذیربط این استان به ویژه شرکت آب منطقه ای اردبیل که در ارتباط با پروژه های ویژه اقتصاد مقاومتی جدیت و عملکرد مطلوب داشته اند از متولیان سایر سازمان ها و اداره های دولتی خواست تا فعالیت های انجام شده در این زمینه را در اسرع وقت به سازمان برنامه و بودجه اردبیل گزارش دهند تا برای ارسال آنها به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور اقدام شود .
خدابخش در زمینه پیشنهاد یک فعال بخش خصوصی در ارتباط با نامگذاری منطقه آزاد تجاری استان اردبیل گفت: مهم ترین موضوع در زمان حاضر تصویب اصل این آرزوی قاطبه مردم استان اردبیل در مجلس می باشد .
وی افزود: در زمینه مناطق آزاد هیچگاه در قانون به نامگذاری آن اشاره نمی شود و امید است با تصویب اصل این موضوع ، در مورد نامگذاری آن نیز باتوجه به اساسنامه تصمیم گیری شده و در هیات دولت به تصویب برسد .
یک سرمایه گذار بخش خصوصی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از دریافت مجوز احداث شهرک صنعتی خصوصی در این استان خبر داد که تا سال 1400 قادر خواهد بود برای بیش از 14 هزار نفر شغل ایجاد کند .
رییس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این نشست گفت: این استان در ارتباط با واگذاری پروژه های مختلف به بخش خصوصی رتبه اول را در ایران به دست آورده است .
داود شایقی افزود: تاکنون 26 نشست مربوط به اقتصاد مقاومتی و نیز 82 نشست مربوط به واگذاری پروژه های مختلف به بخش خصوصی در استان اردبیل برگزار شده است .
وی با بیان اینکه در استان اردبیل در زمینه اقتصاد مقاومتی 116 پروژه شناسایی شده گفت: برای 53 پروژه تعهد داریم و تاکنون 49 پروژه واگذار شده و 29 پروژه نیز در مرحله فراخوان می باشند .
رییس سازمان برنامه و بودجه استان با بیان اینکه گزارش های ارگان ها و سازمان ها در ارتباط با اقتصاد مقاومتی به شکل ماهانه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می شوند از مدیران ذیربط خواست تا ضمن پیگیری نشست های مربوط به واگذاری و جذب سرمایه گذار برای تهیه گزارش های مربوطه نیز وقت کافی بگذارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار