گزینش بیش از 7 هزار نفر در آموزش و پرورش مازندران

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران گفت: 7 هزار و 335 نفر در سال 94-95 در رسته‌های استخدامی قطعی، دانشگاه فرهنگیان و پیمانی مورد گزینش قرار گرفتند.

کد مطلب: ۵۶۶۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، حسین کمالی‌پاشاکلایی به‌مناسبت فرا رسیدن 15 دی سالروز تشکیل گزینش به فرمان تاریخی امام راحل در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه گزینش‌گران به لحاظ شایستگی علمی، فرهنگی و اخلاقی باید در سطحی باشند تا شایستگی‌های افراد در پذیرش دستگاه‌های دولتی را احراز کنند، افزود: آموزش و پرورش برای تربیت جوانان انقلابی نمی‌تواند هر فردی با هر منشی و اعتقادی وارد دستگاه اجرایی کند.

وی با تأکید بر اینکه در سازمان‌ها بحث منابع انسانی و گزینش نیروهای انسانی کارآمد و متخصص یک اصل است، تصریح کرد: امام راحل در 15 دی‌ماه سال 61 فرمان 6 ماده‌ای را مبنی بر تشکیل هیأت گزینش صادر کردند. بعد از تشکیل انقلاب اسلامی در کشور لازم بود نیروهای انقلابی، متعهد و دلسوز به‌عنوان متولیان گزینش انتخاب شوند تا افراد شایسته وارد کار دولتی شوند.

کمالی با اشاره به اینکه امام راحل تأکید داشتند که در گزینش وضعیت فعلی افراد ملاک است، تصریح کرد: اگر کسانی در گذشته مشکل داشتند اما در حال حاضر متعهد و دلسوز انقلاب هستند باید مورد ملاحظات گزینشی قرار گیرند. مگر اینکه افرادی منافق و بدخواه انقلاب باشند.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در سال 84 قانون گزینش در مجلس به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: گزینش تنها نهادی است که به فرمان امام راحل به‌صورت بخشی در سازمان‌ها فعالیت دارد. همچنین ماده واحده تصویب شده قانون گزینش مربیان و معلمان به همه دستگاه‌های اجرایی تسری پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در ماده دو قانون گزینش ضوابط عمومی که گزینش‌گران باید آن را اعمال کنند آمده است، افزود: در روند گزینش منش اخلاقی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی افراد باید احراز شود که بخشی از آن از طریق منابع مطلع محلی صورت می‌گیرد.

کمالی ماده دو قانون گزینش را دارای 7 بند دانست و اظهار کرد: فردی که به‌عنوان کارگزار در دستگاه تعلیم و تربیت وارد می‌شود باید دارای دین مبین اسلام و یا دین قانونی که در اسلام آمده باشد، التزام عملی به احکام اسلام، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی را داشته باشد.

وی عدم اشتهار به فساد اخلاقی را از موارد بسیار مهم در روند گزینش دانست و گفت: فرد مصاحبه شونده باید دارای شایستگی لازم مبتنی بر احکام اسلامی باشد.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه اگر فردی معتاد به مواد مخدر و دخانی باشد حق ورود در شرکت آزمون استخدامی را ندارد، خاطرنشان کرد: مشاغل حساس، غیرحساس، شاغل و خاص مورد گزینش نهاد و سازمان قرار گرفته و بعد از احراز صلاحیت جذب دستگاه دولتی می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: وقتی برای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش آزمون استخدامی برگزار شود دو تا سه برابر ظرفیت مورد نیاز نیرو معرفی می‌شود و مورد گزینش علمی، تخصصی و اخلاقی قرار می‌گیرند.

کمالی با تأکید بر اینکه در گزینش اعمال نظر و نفوذ صورت نمی‌گیرد، گفت: رأفت اسلامی گزینش وجود دارد.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در سال 94-95 نزدیک به 7 هزار و 335 نفر در رسته‌های استخدامی رسمی، آزمایشی، دانشگاه فرهنگیان، پیمانی، قراردادی و غیر دولتی مورد گزینش قرار گرفتند، افزود: از این تعداد حدود 4 درصد رد صلاحیت شدند.

وی با اشاره به اینکه از کل تعداد پرونده‌های گزینش شده هزار و 311 نفر مصاحبه شدند و 411 نفر مذاکره و ارشاد صورت گرفت، بیان کرد: 376 نفر هم سیر مطالعاتی را گذرانده و با آموزش نوین مجهز شدند.

کمالی افزود: در سال 94-95، 2 هزار و 562 نفر برای اشتغال در مراکز غیر دولتی مورد گزینش قرار گرفتند.

وی در پایان با بیان اینکه سلامت روحی معلمان هم مورد گزینش قرار می‌گیرد، گفت: گزینش قیاس به ظاهر دارد و وقتی با استعلام و منابع بررسی به اطمینان رسیدند سلامت و صلاحیت فرد محرز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار