عضو اتاق اصناف ایران درگفت وگو با پانا مطرح کرد:

افزایش قیمت 50 درصدی کله و پاچه به دلیل صادرات گوسفند زنده

عضو اتاق اصناف ایران گفت : قیمت کله و پاچه خام در بازار حدود 100 درصد نسبت به 4 ماه گذشته افزایش داشته است و قیمت کله و پاچه عرضه شده در طباخی ها در مقایسه با 4 ماه قبل حدود 50 درصد افزایش داشته اما بازار کشش افزایش قیمت بیشتر را ندارد بنابراین عرضه کله و پاچه خام به بازار باید با تولید و کشتار مناسب تامین شود .

کد مطلب: ۵۶۵۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا رواسی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا با بیان اینکه دولت نقش چندانی در حل مشکلات مربوط به اصناف نمی تواند داشته باشد ، تصریح کرد : در صنف طباخان مشکلات بسیاری وجود دارد و مراجعه به اتاق اصناف و وزارت صنعت و تجارت نیز منجر به بهبود این مشکلات نشده است .

رئیس اتحادیه فروشندگان كله و پاچه و سيرابي بیان کرد: صادرات گوسفند زنده به کشور با کلیه اجزاء صورت می گیرد اما واردات گوشت صورت می گیرد و مجوزهایی به این منظور صادر شده است به همین دلیل در بازار کمبود کله و پاچه خام وجود دارد .

وی افزود: کشتار گوسفند به گونه ای نیست که پاسخگوی اعضای اتحادیه باشد به همین دلیل فروشندگان اعتراضاتی را به اتحادیه رایه داده اند .

عضو اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اگر به اندازه ای که مصرف گوشت وجود دارد کشتار نیز صورت گیرد کله و پاچه نیز به همان نسبت به بازار عرضه می شود و تعادل در بازار طباخان را به دنبال خواهد داشت اما تامین منافع برخی واردکنندگان موجب شده تا کشتارها مناسب نباشد .

وی اظهار کرد: اتاق اصناف قادر به حل این مشکل نیست و در حال حاضر عده ای که کار و تخصص آنها ربطی به این صنف ندارد در کار واسطه گری خرید و فروش کله و پاچه خام وارد شده اند .

رواسی تصریح کرد: اگر چه عنوان می شود که کار و تجارت برای هر حرفه ای آزاد است اما این یک واقعیت است که برخی منفعت طلبان وارد کار و حرفه ای می شوند که تخصص آن را ندارند و واسطه گری آن ها موجب برهم زدن نظم بازار می شود .

رئیس اتحادیه فروشندگان كله و پاچه و سيرابي در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت گوشت گوسفندی بر نرخ کله و پاچه چه میزان تاثیر داشته است ، خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان کله و پاچه را نسبت به 4 ماه قبل با 50 درصد افزایش قیمت می خرند و این درحالی است که طباخان مواد اولیه را 100 درصد گران تر می خرند و حاشیه سودشان بسیار کاهش داشته است .

وی گفت : دولت مداخله ای در قیمت گذاری صنف ندارد اما باید توجه داشت مصرف کنندگان در شرایط رکودی کنونی توان اقتصادی پرداخت بیشتر را ندارند و در تصمیم گیری ها باید به این موضوع توجه شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار