معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز :

9دی روزحمایت از ولایت بود

مسعود مهران نیا معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرزدر مصاحبه اختصاصی به مناسبت حماسه مردمی 9دی با خبرنگار پانا اظهارداشت : 9دی روز اتحاد مردم برای دفاع از هویت نظام جمهوری اسلامی ، دفاع از ولایت فقیه ورهبری و دفاع از ارزشهای اسلامی بود.

کد مطلب: ۵۶۴۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

مسعود مهران نیا معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرزظهر امروز درمصاحبه با خبرنگار پانا اظهار داشت : 9دی حماسه ای عجیب بود یکپارچگی مردم نه برای حمایت از دولت یا رییس جمهور بلکه اتحاد مردم برای دفاع از هویت نظام جمهوری اسلامی ، دفاع از ولایت فقیه، دفاع از رهبری و دفاع از ارزشهای اسلامی بود.

مهران نیا افزود: حضور مردم در ۹ دی ماه به معنی دفاع از هیچ حزب و گروه و جناحی نبود. برخلاف راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس که گروه های مختلف با برافراشتن یک پرچم و با درج نام خود"با فونت درشت" در زیر این پرچم به دنبال خودنمایی هستند، در نهم دیماه شاهد حضور خالص مردم و بدون هیچ چشم داشت حزبی و گروهی بودیم.
وی درادامه گفت : در نهم دی ماه کسی برای حمایت از دولت فعلی ودولت قبلی وارد میدان نشد. در دست هیچ کس تصویری از شخص خاصی نبود. گویی این بار خروششان فقط و خالصانه برای دفاع از هویت نظام جمهوری اسلامی، دفاع از ولایت فقیه بوده است.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد : نهم دی بر خلاف ۲۲ بهمن و روز قدس، روز تعطیل نبود. شاهد آن که در ساعات ابتدایی راهپیمایی، بسیاری از ادارات و شرکتها باز بودند و کارمندان با وجود علاقه مندی برای شرکت در راهپیمایی، مجبور به حضور در محل کار بودند.

مهران نیا اظهارداشت: شعارهای ۹ دی، شعارهای همیشگی و کلیشه ای نبود. شعارهای جدیدی که از پیوند عشق به ولایت، عاشورا و انقلاب و نفرت از دشمنان حریم ولایت به دست آمده بود.
معاون پرورشی وفرهنگی اظهارکرد: ۹ دی ماه نشانه اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی بود، در حالیکه بسیاری از خواص و نخبگان و مثلا دلسوزان ادعا داشتند که اعتماد مردم به نظام از بین رفته است.
مهران نیا در ادامه اظهار کرد: نکته ای که نهم دی را متمایز می کند، حضور میلیونی مردم و نمایش اعتماد به نظام در اوج فضاسازی دشمنان خارجی و داخلی بود.
وی ادامه داد: ۹ دی تنها تجمع میلیونی مردم علیه خواص بی بصیرت بود. یعنی اگر بخواهیم اهداف مردم برای حضور در حماسه نهم دی‌ماه را برشماریم، اعتراض به خواص بی بصیرت، جزء اهداف اصلی مردم خواهد بود.

مهران نیا بیان کرد : نهم دی‌ماه، نشان داد که مردم از دستگاه تبلیغاتی جلوتر هستند. این حماسه محصول تبلیغات صدا و سیما و رسانه های دولتی نبود. مردم کاملا متوجه می شوند که کجا صدا و سیما، از مطالبه عمومی عقب می ماند. کجا خبری را نمی گوید و کجا یک خبر را بلندتر بیان می کند. مردم خودشان متوجه دروغ گویی و تضاد موجود در جنبش سبز شده بودند. آنها ایمان و اسلام خودشان را در خطر می دیدند و به خیابان آمدند. این نکته بسیار مهمی است که مردم یک جامعه متوجه عملیات روانی دستگاه تبلیغاتی نظام بشوند ولی با این حال برای دفاع از اعتقادات خود به میدان بیایند.

معاون پرورشی وفرهنگی اظهارکرد: ۹ دی ماه نشان داد که مردم "اصل انقلاب اسلامی" را با "اصل ولایت فقیه" ممزوج می دانند و توهین به نمادهای عاشورایی و اصل ولایت فقیه را هرگز نمی پذیرند. ۹ دی ماه از نظر حضور طیف های مختلف فکری و ظاهری هم متمایز بود. در این روز شاهد حضور جوانان با تیپ های مختلف بودیم. جوانانی که با مدل مو و لباس غربی نشان دادند که در باطن خود پایبند به انقلاب و ولایت هستند. این جوانان سعی داشتند با در دست گرفتن تصاویر رهبری یا پلاکاردهای حمایت از ولایت فقیه، عمداً این نکته را به همگان اثبات کنند.
وی درادامه افزود: نکته بسیار جالب و عجیب در رابطه با ۹ دی، حضور افرادی بود که در راهپیمایی ۲۵ خرداد نیز شرکت کرده بودند. یعنی حضور در راهپیمایی ای که به ظاهر با اهداف کاملا متضاد با ۲۵ خردادماه برگزار شده بود. این یعنی مردم به خواص و بزرگان نظام احترام می گذارند و حرف آنها را قبول دارند تا جایی که با ایمان آنها در تضاد نباشد. یعنی با هیچ گروهی و کسی پیمان نبسته اند.
مهران نیا در پایان از تمام جوانان ودانش آموزان و جامعه فرهنگیان درخواست نمود که باحضور پرشور خود در مراسم های بزرگداشت این روز پایبندی خود به ارزش های دینی وعاشورایی و علاقمندی خویش به اصل ولایت فقیه وانقلاب اسلامی و ممزوج بودن آن دو با روح عاشورایی مردم را ثابت نموده وبه جهانیان اعلام دارند ؛که لحظه ای دست از حمایت کشور و انقلاب و آئین عاشورایی خویش برنمی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار