آغاز طرح گردشگری دانش آموزان و بازدید ازمراکزو شعب تامین اجتماعی بوشهر

طرح گردشگری دانش آموزان استان بوشهر و بازدید از مراکز و شعب تامین اجتماعی آغاز شد .

کد مطلب: ۵۶۳۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر ، طرح گردشگری در قالب بازدید دانش آموزان دبیرستان جابربن حیان از شعبه یک شهید هندی زاده بوشهرانجام گرفت .

مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر در این دیدار گفت : دانش آموزانی که امروز در حال تحصیل هستند، شاغلان و آینده سازان کشور خواهند بود که احتمالا در آینده جزو بیمه شدگان این سازمان می شوند.
یونس خسروانی افزود : به همین منظور و برای ترویج آشنایی دانش آموزان با مفاهیم بیمه و نوع کارکرد و خدمات آن، سازمان تامین اجتماعی با برنامه ریزی های صورت گرفته در سراسر کشور، میزبان دانش آموزان است تا ضمن بازدید ، از واحدهای مختلف شعب تامین اجتماعی با قوانین، مقررات و ماهیت بیمه تامین اجتماعی نیز آشنایی بیشتری پیدا کنند .

مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر در این دیدار در خصوص بیمه شده اصلی و تبعی، بیمه اختیاری و اجباری، تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت بیمه تامین اجتماعی و چتر حمایتی این سازمان در خصوص بیمه شدگان، سخن گفت و از دانش آموزان خواست سئوالات خود در این زمینه را مطرح کنند تا به آنها پاسخ دهد.
یونس خسروانی در ادامه این برنامه، سه سئوال درباره مفاهیم و خدمات بیمه تامین اجتماعی مطرح کرد و به دانش آموزانی که پاسخ صحیح سئوالات را عنوان کردند هدایایی اهدا نمود.
در بخش دیگری از برنامه بازدید از شعبه یک تأمین اجتماعی بوشهر، دانش آموزان با حضور در واحدهای فناوری اطلاعات، بیمه شدگان، مستمری بگیران، بازرسی کارگاه ها و اجرائیات و درآمد این شعبه، از نزدیک با خدمات دهی بخش های مختلف آن توسط مسئولان مربوطه آشنا شدند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان بوشهر در این دیدار ضمن قدردانی از اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر برای همکاری در اجرای این برنامه گفت: سازمان دانش آموزی برنامه های مختلفی را به عنوان فوق برنامه برای محصلان در نظردارد .

محمود حسنی توابع اظهار داشت: سازمان دانش آموزی نهادی غیردولتی و عمومی و وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که فعالیت های خارج از بحث تحصیل را برای دانش آموزان برنامه ریزی می کند تا در حین تحصیل با مفاهیم مختلف کاربردی آشنا شوند.
وی افزود: رونق بازدید و گردشگری در قالب برگزاری اردو و بازدید از ادارات و دستگاه های مختلف یکی از فوق برنامه های این سازمان برای دانش آموزان است و در همین راستا برای آشنایی با صنعت بیمه ١٥ گروه ٤٠ نفره دانش آموزی از شعب تامین اجتماعی استان بوشهر بازدید خواهند کرد.
رئیس سازمان دانش آموزی استان بوشهر بیان داشت: یکی دیگر از اهداف این سازمان فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی عمومی دانش آموزان و آینده سازان کشور است که در همین رابطه فوق برنامه هایی برای ایشان اجرا خواهد شد.
حسنی توابع ادامه داد: ارتقای سرمایه اجتماعی، هم یکی از اهداف مهم این سازمان به شمار می رود که تلاش می شود با برنامه های مختلف، فرهنگ اجتماعی دانش آموزان را ضمن علم آموزی، تقویت نماید و در کنار درس، در حوزه هایی همچون: سلامت، سیاست، تربیت بدنی، امور مذهبی و فرهنگی دانش آموزان را آشناتر سازد.
گفتنی است طی روزهای آینده ١٥ گروه ٤٠ نفره دانش آموزان مدارس مختلف با حضور در شعب تامین اجتماعی سراسر استان با مفاهیم و خدمات این سازمان آشنا خواهند شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار