از سوی انجمن شاعران ایران

فراخوان دومین جشنواره «شعر ققنوس» منتشر شد

خبرگزاری پانا: فراخوان دومین جشنواره «شعر ققنوس» از سوی انجمن شاعران ایران منتشر شد.

کد مطلب: ۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، دومین دوره جشنواره «شعر ققنوس» از سوی انجمن شاعران ایران برگزار می‌شود.

در فراخوان نخستین دوره این جشنواره آمده است: «فضای عمومی شعر امروز ایران، آن‌چنان‌که از حال و هوای مجموعه شعرهای منتشر شده و نیز جشنواره‌های شعر (اعم از مستقل یا رسمی) و برگزیدگان هیات‌های داوری بر می‌آید، عمدتا در اختیار دو حوزه «غزل» و «شعر سپید» قرار دارد. دو قلمرویی که گویا امروزه اندیشه و نگاه نیما را در محتوا و ساخت و بافت زبان پذیرفته‌اند. اما به پیشنهادهای اجرایی نیما در وجوه «شکل-ریخت» و دیگرگون ساختن استفاده شاعران از دو مولفه موسیقایی (وزن- قافیه) چندان توجه‌ای نشده است.

در کنار جشنواره‌هایی که خروجی آن‌ها غالبا گویای اقبال شاعران جوان این مرز و بوم به عرصه‌های غزل و شعر سپید است، «جشنواره شعر ققنوس» در نظر دارد تداوم اندیشه و نگاه نیما را در پیوند با پیشنهادهای نیما برای شکل شعر فارسی، قالب موسوم به نیمایی، مورد توجه قرار دهد و چتر حمایتی بر سر شاعران نیمایی‌سرا بگسترد.»

براساس این فراخوان شاعران می‌‌توانند پنج تا هشت قطعه شعر نیمایی از سروده‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

شرکت در این جشنواره هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارد. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، می‌توانند شعرهای خود را حداکثر تا ۲۵ مهر، از طریق پست الکترونیکی دبیرخانه «جشنواره شعر ققنوس» به نشانی ranian.poets.society@gmail.com ارسال کنند.

دبیرخانه جشنواره «شعر ققنوس» در تهران، خیابان دکتر شریعتی، خیابان شهید کلاهدوز، نبش کوچه شهید نعمتی واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار