یکصد و هشتادوششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برگزار شد

یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با حضور خانم نبوی مشاور مدیر کل اموزش و پرورش استان بوشهر پیرامون بررسی وضعیت خوابگاه های مدارس شبانه روزی و بررسی وضعیت آموزشی و تربیتی مدارس بخش بوشکان در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۶۲۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا ازدشتستان ،فرماندار ورئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از دبیر شورای آموزش و پرورش جهت برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش گفت: در ادامه مصوبات جلسه قبل برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان و برگزاری کلاس های کنکور مقرر شد تامین اعتبارات این طرح از محل 12 درصد ارزش افزوده دهیاری های شهرستان و دیگری از محل مساعدت های سازمان منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی صورت می پذیرد.

فرماندار دشتستان در خصوص بررسی وضعیت خوابگاه های شبانه روزی افزود: به لحاظ آمار جمعیتی شهرستان دشتستان چند برابر شهرستان های دیگر استان دانش آموز شبانه روزی دارد،برای نمونه حدود 2400 دانش آموز شبانه روزی در17 آموزشگاه شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند .

دکتر ارسلان زارع اظهار کرد:امسال با توجه به تاسیس مدارس شبانه روزی در بخش بوشکان و نیاز به یکسری تجهیزات و امکانات،اعتباری را از محل تملک دارایی ها به مبلغ 1400 میلیون ریال پیش بینی نمودیم که با جلسه ای که در مرکز استان پیرامون تخصیص اعتبارات برگزار شد خوشبختانه تخصیص های جدید ابلاغ شد و با توجه به نگاه مثبت استاندار نسبت به آموزش و پرورش مقرر شد تعمیر و تجهیز آموزش و پرورش و پروژه هایی که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسند در اولویت تخصیص و نقدینگی قرار بگیرند.

رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان بیان کرد:معتقدم این میزان اعتبارات قطعا نمی تواند همه مشکلات را مرتفع نماید و لذا نیاز است که در این راستا از خیرین سایر مناطق کشور برای تامین اعتبار و تجهیز مدارس رایزنی و استفاده لازم صورت بگیرد.

وی افزود:اولین مصوبه این جلسه را تشکیل کمیته ای متشکل از معاونین آموزش و پرورش،کارشناسان خبره حوزه های معاونت آموزش متوسطه،پرورشی،پشتیبانی،اداری ،مالی،مشارکت ها و مشاورین از مدارس شبانه روزی بازدید و با بررسی دقیق موضوعات پرورشی،آموزشی و ورزشی پیشنهادات خود را ارائه نمایند .

فرماندار دشتستان همچنین خواستار همکاری بیشتر شهرداری ها و دهیاری ها برای تجهیز امکانات ورزشی مدارس شد .

در این جلسه سید حسن لواسانی فرد دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با اشاره به مصوبات جلسه قبل مبنی بر تکمیل سالن های مدارس خاص یادآور شد پیگیری ها و نامه نگاری های لازم در این راستا انجام شده و در مورد طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان با همکاری دهیاری ها و سازمان انرژی اقتصادی پارس جنوبی انجام خواهد گرفت که در حال رایزنی برای اجرایی نمودن این مصوبات هستیم.

امام جمعه برازجان افزود:رسالت معلمان نیز همچون تداوم رسالت نبوی تعلیم و تربیت است و همانطور که امام راحل فرمودند:شغل معلمی شغل انبیاست،و کار معلم ساختن و تربیت انسان است که کار بسیار حساس و سنگینی است و ما باید در همه شئون و مسائل تربیتی،آموزشی،مدیریتی و معنوی و اجتماعی از نبی مکرم اسلام الگو بگیریم.

همچنین خانم نبوی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی ازبازدید خود ازمدارس شبانه روزی بخش ارم ، خواستارتوجه به کیفیت خدمات رفاهی ، آموزشی وتربیتی درمدارس شبانه روزی شد.

فاطمه احمدی پور، خبرنگارپانا ازدشتستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار