اجرای طرح ملی قاضی مدرسه در واحدهای آموزشی شهرستان مهریز

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز گفت :طرح ملی قاضی مدرسه بمنظور آشنایی دانش آموزان با جرائم فضای مجازی در مدارس مقطع متوسطه این شهرستان آغاز شده است .

کد مطلب: ۵۶۱۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد سید علی کارآموز در حاشیه افتتاح طرح قاضی مدرسه در هنرستان کار و دانش مهریز افزود: با همکاری دادگستری مهریز طرح قاضی مدرسه 15 واحد آموزشی شهر و مناطق روستایی شهرستان اجرایی شده است.
وی هدف از اجرای طرح قاضی مدرسه را آشنایی دانش‌آموزان ، والدین و معلمان با جرم، قوانین قضایی و بخصوص جرائم فضای مجازی ذکر کرد.
این مسئول اظهار داشت: طرح قاضی مدرسه یک طرح ملی و ویژه دانش‌آموزان ، اولیاو معلمان مدارس دوره دوم متوسطه است که با همکاری دادگستری و آموزش و پرورش اجرا می شود.
کارآموز گفت: در قالب این طرح قضات دادگستری و کارشناسان نیروی انتظامی با حضور در مدارس و ایراد سخنرانی در خصوص مسائل حقوقی وقوع جرم و راهکارهای پیشگیری از آن، اطلاعات و تجربیات مفیدی را به دانش آموزان، اولیا و معلمان انتقال می‌دهند.
وی افزود: در قالب این طرح دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا همچنین با حضور کارشناسان در خصوص آثار و عوارض توهین، ضرب و شتم، خشونت، حمل مواد، آثار و عوارض مصرف و قاچاق مواد مخدر و غیره آشنا می شوند.
به گزارش ایرنا ، مدیر آموزش و پرورش مهریز اجرای طرح های بین بخشی را در کاهش بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری ها بسیار موثر ذکر کرد و بر آمادگی این اداره در تحقق برنامه ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار