مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبرداد:

کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: میزان حوادث و تلفات جاده‌ای در اردبیل در ۷ ماهه امسال ۶ درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۵۵۸۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، علی رحمتی درجریان بازدید از راهدارخانه‌های اردبیل اظهار داشت : تعامل و همکاری مشترک بین نیروهای راهداری, پلیس راه و سازمان‌های امداد و نجات جاده‌ای نقش و اهمیت بسزایی در تامین ایمنی تردد در جاده‌ها دارد و تلاش می‌کنیم تا این مشارکت و همکاری را توسعه و گسترش دهیم .

وی گفت: استفاده از ابزارهای پیشرفته الکترونیکی، بهره‌مندی از دوربین‌های نظارت تصویری، آموزش‌های علمی و عملی و زحمات شبانه‌روزی نیروهای کارآزموده و مساعدت و همفکری سایر ارگان‌های دخلی مانند اورژانس، هلال احمر، پزشکی قانونی و راه و شهرسازی دست به دست هم در کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای نقش موثری داشته‌اند به طوری که توانسته‌ایم در سال 94 با وجود افزایش چندین برابری خودروها و تردد در راهها رتبه نخست کشوری در کاهش تلفات جاده‌ای را کسب کنیم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: راه یکی از سرمایه‌های ملی و یکی از مهمترین عوامل پیشرفت اقتصادی کشور بوده و توسعه شبکه راه‌ها به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه همه جانبه کشور است و در این زمینه باید ایمنی راههای استان نیز تامین شود .

رحمتی افزود: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد جابه‌جایی کالا و مسافر کشور از طریق حمل و نقل زمینی و شبکه گسترده راهها انجام می‌شود این امر بیانگر اهمیت راه و راهداری بوده و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز با توجه به برخورداری بیش از 6 هزار و 371 کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راههای اصلی و فرعی و راههای روستایی اقدام به ارائه خدمات به مردم می‌کند .

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل استان نیز در حال حاضر با داشتن یکی از مجهزترین مراکز مدیریت راههای کشور و بهره‌مندی از سامانه‌های کنترل و نظارت جاده‌ای، اهمیت به موضوع آموزشو نظارت و ساماندهی عوامل موثر در ایمنی تردد در جاده‌ها و افزایش ایمنی در راهها فعال بوده و ثمره آن کاهش مستمر حوادث و تلفات جاده‌ای و در 7 ماهه امسال با 6 درصد کاهش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار