همزمان با سراسر کشور؛

مانور سراسری زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

همزمان با سراسر کشور هجدهمین مانور سراسری زلزله با موضوع مدرسه ایمن – جامعه تاب آور بصورت نمادین در مدرسه نمونه الزهرا یاسوج با حضور مسؤلان استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۵۵۷۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با سراسر کشور هجدهمین مانور سراسری زلزله با موضوع مدرسه ایمن - جامعه تاب آور بصورت نمادین در مدرسه نمونه الزهرا یاسوج با حضور مسؤلان استانی برگزار شد.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از نهادها و سازمان هایی که در اجرای مانور همکاری داشتند گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک گسل زلزله قرار دارد و لازم هست شما دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور آگاهی لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی مانند زلزله داشته باشید.

علی وفایی مقدم افزود: مراحل مدیریت بحران شامل چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است که در این میان پیشگیری مهمترین مرحله می باشد.

وی هدف از برگزاری چنین مانوارهایی توانمندسازی دانش آموزان جهت مقابله با حوادث احتمالی دانست و خاطرنشان کرد: مدرسه به عنوان پایه و اساس هر پدیده ای باید مورد توجه مسؤلان قرار بگیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروههای جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند.

ایوب رضایی افزود: در این بین آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی این عزیزان در برابر زلزله بعنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب ناپذیر و امری ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار