احسان خرسندی در گفت و گو با پانا:

پرسپولیس برای گلزنی نیاز به خلاقیت دارد/ جنس دفاع پرسپولیس جور است

مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است مسیر حل شدن مشکل گلزنی در پرسپولیس به خلاقیت بر می گردد.

کد مطلب: ۵۵۵۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا؛ پرسپولیس هفته گذشته در ورزشگاه شهر قدس مقابل پیکان تن به تساوی بدون گل داد تا تراکتور سازی بار دیگر به صدر جدول برگردد. شاگردان برانکو در حالی با یک امتیاز زمین را ترک کردند که مهدی طارمی فرصت های گلزنی زیادی را هدر داد و مورد انتقاد واقع شد. احسان خرسندی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی پانا درباره دیدار با پیکان و مشکل گلزنی پرسپولیس سخن گفت.

یک تساوی دیگر برای پرسپولیس اینبار مقابل پیکان؛ بازی را چطور دیدی؟

پیکان مثل همه تیم هایی که روبروی پرسپولیس بازی می کنند بازی را با تمرکز روی گرفتن یک امتیاز شروع کرد. آنها با 4 دفاع متمرکز و 3 هافبک دفاعی وارد زمین شده بودند و تا قبل از اخراج محمد انصاری برنامه شان برای حمله روی ضد حملات بود. اصولا تیم هایی که مقابل پرسپولیس بازی می کنند برای نباختن وارد زمین می شوند و کاملا قابل پیش بینی بود که پیکان این برنامه را داشته باشد. با توجه به اینکه از قبل مشخص است تیم ها مقابل پرسپولیس رو به بازی تدافعی می آورند اما نقطه ضعف اینجاست که پرسپولیس هنوز نتوانسته راهی برای مقابله با این سبک بازی ها پیدا کند.

با این روند نیم فصل دوم کار سخت تر نخواهد شد؟

بله اینطور است؛ نیم فصل دوم امتیاز گرفتن خیلی سخت تر از نیم فصل اول خواهد بود؛ باید فکر امتیازهای حساس نیم فصل دوم بود. پرسپولیس می خواهد قهرمان شود باید در نیم فصل مشکلات را حل کند و البته بازی های باقی مانده تا پایان نیم فصل اول را هم با برد تمام کند.

در بازی های قبل مهدی طارمی موقعیت های زیادی را هدر داده است؛ مشکل از کجاست؟ بازیکنی که فصل قبل آقای گل شده این همه توپ خراب می کند.

پرسپولیس از کمبود یک گلزن تمام عیار رنج می برد؛ مهدی طارمی فوروارد خوبی است و فصل قبل هم آقای گل شده اما باید پذیرفت که گلزن تمام عیاری نیست. طارمی فصل قبل خیلی بهتر بود. نمی توان گفت که او از گلزنی اشباع شده است گلزنی خیلی لذت بخش است. مشکل اینجاست که مهدی طارمی دنبال تک گل است. در بازی با صنعت نفت هم چند موقعیت را گل نکرد تا یک گل زد. حرف این است که درست است پرسپولیس مهاجم شش دانگ ندارد اما خلاقیت چه می شود؛ نقش خلاقیت در هافبک و مهاجم پرسپولیس برای گلزنی چیست؟ در تمامی تیم های بزرگ رقیب ها به این نوع بازی روی می آورند اما باید راه پیدا کرد.

تکلیف هافبک ها در این خلاقیت چه می شود؟ هافبک های پرسپولیس چنین ویژگی دارند.

در فوتبال روز دنیا هافبک ها نقش ویژه ای در گلزنی دارند و هافبک های پرسپولیس هم باید دنبال راه حلی برای کمک به طارمی باشند. محسن مسلمان این روزها خیلی خوب بازی می کند؛ درست است که با توجه به عملکرد قبل اش هنوز به بازیکنی تبدیل نشده که انتظار داریم اما الان تنها هافبک طراح و باهوش پرسپولیس است و با هوش بالایی که دارد خوب حرکت می کند ولی جای پیشرفت بیشتری دارد. در ضمن نباید فراموش کرد که در بازی با پیکان غیبت امید عالیشاه کاملا به چشم می آمد.

برخی اعتقاد دارند باید پرسپولیس یک مهاجم گلزن دیگر هم داشته باشد.

درست اسنت، پرسپولیس نیاز به یک مهاجم جدید کنار طارمی دارد اما نکته اینجاست که الان مهاجم ایرانی خوبی نداریم که تیم نداشته باشد؛ مهاجم خوب را هم تیم ها در نیم فصل از دست نمی دهند. یا مهاجم های خارجی هم اگر قرار است اضافه شوند بعید است کیفیت بالایی داشته باشند. بازیکن خارجی وقتی به تیم اضافه می شود باید سطح بالاتری از ایرانی ها داشته باشد.

در کنار خط هافبک و حمله اما پرسپولیس در دفاع خیلی خوب بوده و سخت گل می خورد

الان در فوتبال مدرن شخصیت تیم در درجه اول به گل نخوردن است. 4 مدافع و گلر پرسپولیس فوق العاده کار می کنند و این روند واقعا قابل تقدیر است؛ می توان گفت جنس دفاع پرسپولیس جور است. البته نباید نقش کمال الدین کامیابی نیا رو هم فراموش کرد. کمال به خوبی جلوی دفاع را پوشش می دهد.

به عنوان سوال آخر؛ بازی با ماشین سازی را چطور می بینی؟

بازی با تیم های ته جدولی هم سخت است هم آسان. این بهترین زمان برای رسول خطیبی و تیم اش است که خودشان را اثبات کنند. ماشین سازی به علت عملکردش این روزها به شدت تحت فشار است و این بازی با توجه به اینکه تیم رقیب پرسپولیس است و بازی پخش زنده دارد صد در صد انگیزه مضاعفی برای آنها می آورد. البته پرسپولیس هم در آزادی تیم بهتری است؛ هیچ جا برای پرسپولیس ورزشگاه آزادی نمی شود. در زمین آزادی پرسپولیس روان تر بازی می کند؛ با توجه به اینکه تراکتور صدر را گرفته پرسپولیس باید ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار