عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درگفت وگو با پانا:

تثبیت نرخ ارز رشد قیمت ها را مهار می کند

خبرگزاری پانا : عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: تثبیت قیمت ها نیازمند تعدیل نرخ ارز و کنترل نقدینگی است و هر تصمیمی که بخواهد با زور و فشار بازار را کنترل کند قادر به مدیریت بازار نخواهد بود.

کد مطلب: ۵۵۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد

مجید خوانساری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهارکرد: اگر دولت به دنبال تعدیل قیمت هاست باید نقدینگی را کنترل و ارز را تک نرخی کند که اگر این شرایط ایجاد شود طبیعی است که وضعیت تولید و تجارت قابل پیش بینی و قیمت ها ثابت خواهد بود .
خوانساری درباره ممنوعیت صادرات پسته گفت : اتخاذ تصمیم های یک شبه و آنی در حوزه تولید تجارت کارشناسی شده و علمی نیست که پس از مدتی تصمیم گیرندگان را از این تصمیم منصرف می کند.
وی ادامه داد: با زور و فشار قیمت ها قابل کنترل نخواهد بود و مهمترین بحث این است که به بررسی ریشه ها و علل توجه شود .
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: اگر دولت قادر به نوسان های نرخ ارز باشد به تبع آن تمامی قیمت ها تثبیت خواهد شد و شرایط ثبات و آرامش به بازار برخواهد گشت .
خوانساری بیان کردوی خاطرنشان کرد: تحریم مربوط به سال های اخیر نیست اما هیچ گاه تصمیم ها در این حوزه به موقع نبوده است به طور مثال با تشدید تحریم ها از سه سال گذشته بحث گروه بندی کالاها می توانست از همان زمان آغاز شود .
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: اگر قرار است تحریم ها ادامه داشته باشد می توان راهکارهایی مناسب تر برای تامین ارز مورد نیاز کشور پیش بینی کرد و شرایط تثبیت شده تری را برای فعالان اقتصادی فراهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار