رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

رفع آلودگی هوا اولین مطالبه تهرانی ها/تأثیر آلودگی هوا در کاهش نشاط

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه رفع آلودگی هوا در پایتخت اولین مطالبه مردم از معضلات شهری است، گفت: آلودگی هوا با کاهش سلامتی و شادابی مردم تأثیر مستیقم دارد.

کد مطلب: ۵۵۲۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد حقانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به آمارهای منتشر شده درباره میزان خشونت در میان تهرانی ها گفت: مردم در شهری که زندگی می کنند باید آرامش داشته باشند و بدون استرس و تنش زندگی کنند. در حال حاضر مردم تهران روزانه حداقل دو تا سه ساعت از وقت خود را در ترافیک شهر می گذرانند، از طرفی آلودگی هوا که در سلامتی مردم و شادابی آن ها بسیار تأثیر دارد جزو مطالبات مردم است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا تأثیر مستقیم در ارتقای کیفیت زندگی مردم دارد، گفت: شهر تهران خالی از سبز بودن است و وقتی باغات تهران از بین می رود و با این حجم از خودرو مواجه هستیم با شرایطی روبرو شدیم که آلودگی هوا به طور مستقیم در کیفیت زندگی ما دخیل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در طول سالیان شرایطی را در تهران فراهم کردیم که آدم ها قابل دیدن نیستند و به جای آن ساختمان دیده می شوند و به جای درختان آهن دیده می شود لذا در شهری که با انواع و اقسام آلودگی های بصری و صوتی روبرو هستیم نمی توان در شرایط نرمالی زندگی کرد و حتما این موارد در سلامتی و خلق و خوی مردم تأثیر می گذارد.

حقانی با بیان اینکه همواره شعار شهر سالم در تهران داده شده یادآور شد: ما همواره شعار دادیم که دنبال یک شهر سالم هستیم و می خواهیم شهر سبزی داشته باشیم اما همه اینها فراموش شده به طوری که فضای عمومی شهر تبدیل به ساختمان هایی شده که در این ظرایط نمی توان انتظار داشت مردم روی خوش داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار