پرونده تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی آموزش و پرورش روی میز آشتیانی

موضوع تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی آموزش و پرورش با معرفی وزیر جدید ، و پیگیری نمایندگان مجلس و همت مجموعه دولت شاید وارد فاز جدیدی شود.

کد مطلب: ۵۵۰۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی موضوع نیروهای قراردادی آموزش و پرورش در زمان مسئولیت فانی وزیر سابق آموزش و پرورش به یکی از چالش های این وزارتخانه بدل شده بود که با تدبیر مجموعه این وزارت درصدی بالایی از این افراد به نیروهای پیمانی تبدیل شدند.

آمار نیروهای قراردادی آموزش و پرورش قبل از آغاز سال تحصیلی جاری بالغ بر 12 هزار نفر بود که طبق اعلام مسئولین اکثر استان ها مجوز های لازم برای تبدیل وضعیت این نیروها را اخذ نموده اند

اما کماکان وضعیت این نیروها در استان آذربایجان غربی در بلاتکلیفی قرار دارد و بیش از 1500 نفر در حالت قراردادی و بدون امنیت شغلی در نهاد حساسی چون آموزش و پرورش در حال فعالیت هستند.

مسئولین وزارت آموزش و پرورش با یک نگاهی خاص تر در صدد رفع مشکلات موجود در استان های محروم هستند که استان آذربایجان غربی نیز یکی از این استان ها و نیازمند نگاهی وسیعتر است.

اما دانش آشتیانی وزیر جدید آموزش و پرورش اکنون علاوه بر اجرای برنامه های خود در این وزارت باید نگاهی نیز به وضعیت معیشتی فرهنگیان، بخصوص تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی شاید یکی از اولین نامه ها را برای وزیر تازه روی کار آمده دولت ارسال نموده و خواستار رسیدگی به وضعیت نیروهای قرادادی آموزش و پرورش در کشور و استان شده است.

حال پرونده رسیدگی به این موضوع روی میز دانش آشتیانی قرار دارد و امید نیروهای قرادادی آموزش و پرورش به تدبیر آشتیانی است.

نامه نماینده ارومیه به وزیر آموزش و پرورش در ذیل آورده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار