معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت خبر داد:

بازگشتن آرامش بازار گوشت قرمز در كشور/عرضه 70 هزار تنی مرغ منجمد تا پایان سال

خبرگزاری پانا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ذخیره سازی مناسب كالاهای اساسی در كشور از عرضه 70 هزار تنی مرغ منجمد تا پایان سال خبر داد.

کد مطلب: ۵۴۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل ار شاتا؛ حسن راد مرد با اشاره به برگزاری400 نمایشگاه بهاره در سراسر كشور تصریح كرد: در این نمایشگاهها، اقلام مورد نیاز مردم با 7 تا 25 درصد تخفیف عرضه می‌شود كه در این راستا در استان تهران نیز 5 نمایشگاه بهاره از 25 بهمن تا 4 اسفند ماه به عرضه محصولات مورد تقاضا خواهند پرداخت.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت ادامه داد: مواد غذایی،پوشاك، كیف و كفش،آجیل و خشكبار، مواد شوینده، مواد پروتئینی و غیره از جمله كالاهایی است كه در این نمایشگاهها عرضه می‌شود.
وی همچنین فروش های فوق العاده فروشگاههای زنجیره ای را از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده درایام پایانی سال ذكر كرد.
رادمرد با اشاره به فروش های فوق العاده 6 هزار واحد منتخب صنفی شامل پوشاك ، وسایل خانگی، دكوراسیون افزود: علاوه بر فروشگاه‌های زنجیره ای ، واحدهای فروش فوق العاده نیز اجناس مورد نیاز مردم را به طور میانگین از پنج تا 15 درصد تخفیف عرضه می كنند .
وی در ادامه با اشاره به ذخیره سازی 120 هزار تنی مرغ در كشور افزود: این میزان بالغ 100 هزار تن از تولیدات داخلی و 20 هزار تن نیز از محل واردات صورت گرفته است.
وی همچنین از توزیع 20 هزار تن مرغ منجمد در كشور خبرداد و گفت: توزیع 70 هزار تن دیگر نیز برای تمام كشور در دستور كار قرار دارد كه 30 هزار تن آن در نمایشگاه‌های بهاره توزیع خواهد شد.
به گفته وی،‌ قیمت میانگین هر كیلوگرم مرغ ،5 هزار و 750 تومان است كه با توجه به برنامه‌های توزیعی مرغ در سطح كشور پیش بینی می شود این قیمت بین 5 هزار و 200 تا 5 هزار و 400 تومان كاهش پیدا كند.
وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز، افزود:در رابطه با گوشت قرمز نیز از ذخایر قابل قبولی برخوردار هستیم و پیش بینی می شود با تسریع در واردات گوشت گرم از استرالیا و همچنین ازادسازی ذخایر، قیمت‌ها در این بازار هم روند نزولی داشته باشد.
رادمرد ابراز امیدواری‌كرد؛ با تنظیم بازار گوشت قرمز برای ایام پایانی سال مشكلی در تامین این ماده غذایی نداشته باشیم و بازار آرامی را تجربه خواهیم كرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از توزیع 280هزارتن كالای اساسی و میوه برای روزهای پایانی سال خبرداد.
وی افزود: ذخیره سازی خوبی برای تامین انواع میوه مورد نیاز ایام پایانی سال انجام شده است كه پیش بینی می كنیم عرضه میوه در سراسر كشور به خوبی صورت گیرد.
رادمرد همچنین ادامه داد: با توافق و هماهنگی های انجام شده سازمان های تعاون روستایی و میادین میوه و تره بار نیز برای عرضه انواع محصولات كشاورزی و غذایی اقدام خواهند كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار