معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک:

انتخابات شورای دانش آموزی تمرین دموکراسی است

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک استان کرمانشاه گفت: دانش آموزان می توانند با برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در برخی از تصمیمات مدرسه مشارکت داشته باشند.

کد مطلب: ۵۴۶۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

صمد ملکی در حاشیه برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی دبیرستان رضوان در گفت و گو با خبرنگار پانا کرمانشاه؛ اظهار کرد: پیش از انقلاب، حکومت دیکتاتوری بر مردم حاکم بود اما اکنون دموکراسی بر جامعه حاکم است.

این مسئول در ادامه افزود: مردم اکنون برای تعیین حکومت حق انتخاب دارند و تمامی ارکان انقلاب اسلامی با رای گیری انتخاب می شود.

وی در تشریح اهداف انتخابات شورای دانش آموزی عنوان کرد: هدف از شورای دانش آموزی این است که دانش آموزان در سنین پایین به اهمیت انتخابات پی ببرند و از نظر تمرین دموکراسی حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پروش ناحیه یک با اشاره به اینکه افکار و دنیای دانش آموزان متفاوت است، بیان داشت: افکار بچه ها در قالب بیانات و نظرات آن هاست و یکی از راهکار های آگاهی از نظرات دانش آموزان انتخابات شورای دانش آموزی می باشد.

ملکی با اشاره به اینکه شورای مدرسه جزء ارکان مدرسه است، ابراز کرد: اعضا شورای دانش آموزی نماینده ی دانش آموزان آن مدرسه هستند و با مدرسه وآموزش و پرورش در ارتباط هستند.

خبرنگار:/زهرا اکبری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار