رئیس سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران

مسئولان وزارت بهداشت از مهاجرت نخبه‌هاي رادیولوژی جلوگيري کنند

رئیس سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران تغيير نگرش و رفتاروزارت بهداشت نسبت به رادیولوژیست‌ها را مانع فرار مغزها در اينده دانست و گفت: طی سال‌های اخیر نخبه‌ترین پزشکان وارد رشته رادیولوژی می‌شوند اگر به فكر پيشرفت كشور هستيم، بايد ايران را به جذاب ترين كشور براي نخبگان تبديل كنيم.

کد مطلب: ۵۴۱۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رکنی افزود: این افراد پس از مهاجرت به لحاظ علمی به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا می‌کنند اما متاسفانه کشور از دانش و علم آنها محروم می‌شود.

ركني در ادامه یادآور شد: به دلیل گران بودن تجهیزات رادیولوژی واستهلاك بالا به خصوص دستگاه‌های تشخیص سرطان پستان جدیدترين تکنولوژی‌های این حوزه به دليل به صرفه نبودن اقتصادي وارد کشور نمی‌شود و از طرفی چون وزارت بهداشت برای اين اقدامات تشخيصي تعرفه‌های اندکی را تعیین کرده است سرمايه گذران نیز رغبتی به واردات جدیدترین دستگاه‌ها ندارند و نتيجه نهايي ان افت خدمت رساني به بيماران است اين هم مساله اساسي همه همكاران راديولوژيست است و همكاران زحمتكش ما در بيمارستان امام كه بنده از نزديك شاهد زحمات زياد انها هستم به شدت از اين مساله در رنج هستند دستگاهها بسيار فرسوده است كه باعث خطاهاي تشخيصي و درماني مي گردد.

رئیس سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: اما به لحاظ علمی رادیولوژیست‌های ایران در جایگاه مناسبی قرار دارند اما باید تلاش‌های علمی و تحقیقاتی را در این حوزه افزایش داد.

هادي ركني يزدي استاد راديولوژي دانشگاه تهران بيمارستان امام یادآور شد: در تمام حوزه‌های پزشکی ایران پیشرفت‌های مناسبی داشته که حتی قابل رقابت با سایر کشورها است که اگر وزارت بهداشت حمایت‌های خود را نسبت به جامعه پزشكان كه تنها اميدشان و خانه اشان وزارت بهداشت است‌ را افزایش دهد، می‌توان به پیشرفت‌های بيشتري هم دست پیدا کرد.

سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران 19 تا 22 ارديبهشت در مركزهمايشهاي برج ميلاد برگزار می شود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت icr2017.ir www. مراجعه و یا با شماره تلفن ٠٢١٤٤٤٠٢٠٧٨تماس حاصل فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار