مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان در گفت و گو با پانا:

مهمترین وظیفه سازمان دانش آموزی، تربیت دینی،اجتماعی وسیاسی دانش آموزان

مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: تربیت دینی، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان براساس آموزش های دینی، از مهم ترین وظایف سازمان دانش آموزی است؛ چرا که دانش آموزان باید در تمامی ابعاد دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تربیت و مسلح شوند تا بتوانند در جامعه به عنوان انسانی کامل رشد کنند.

کد مطلب: ۵۳۹۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا عامریان در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت دانش آموزان باید بر اساس ساحت تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فناوری، برنامه ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی تشکیلاتی تربیتی - اجتماعی برای آماده کردن دانش آموزان جهت حضور در عرصه های مختلف زندگی و پذیرش مسئولیت در آینده ای نه چندان دور دارد که این رویکرد مهم سبب شده تا زیرساخت های لازم برای جذب دانش آموزان در فعالیت های تعریف شده در این سازمان فراهم آید.

مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان اظهار کرد: سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران برای شناخت حیات اجتماعی سالم در کنار آموزش های رسمی و نظری، دانش آموزان را با زندگی عملی منطبق بر آرمان های اسلامی و ملی آشنا می کند.

عامریان افزود: با توجه به اینکه تربیت دینی، اجتماعی و سیاسی، یکی از الویت ها و محورهای فعالیت سازمان دانش آموزی است، سازمان دانش آموزی امسال، شعار " با نماز و با ورزش، با نشاط و با ارزش " را سرلوحه کار خود قرار داده و تمامی برنامه ریزی ها برای تحقق این شعار سال است.

وی ادامه داد: همه هدف گزاری های ما این است که اعضای گروه ها و دسته های ما در نماز اول وقت مدرسه مشارکت فعال داشته و در مرام ها و برنامه های رسمی اردوی ما، خادم الصلاه یک افتخاری باشد که نصیب هر گروه می شود و سیاست ما نیز این است که همه گروه های دانش آموزی ما، خادم الصلاه سایر دانش آموزان در مدارس باشند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان اظهار کرد: از بین امتیازاتی که برای گروه های سازمان دانش آموزی در نظر گرفته شده، گروه هایی که تعداد روزهای بیشتری خادم الصلاه مدرسه باشند، امتیاز ویژه ای دارند.

عامریان در رابطه با فعالیت های سیاسی سازمان، با اشاره به اینکه امسال، سال برگزاری انتخابات و سالی مهم است، گفت: در این راستا ما مبحث راه اندازی مناظرات و کرسی های آزاداندیشی را در مدارس دنبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تربیت اجتماعی هم به دنبال آن هستیم که بچه های تشکیلاتی ما به عنوان فعال اجتماعی و خیرین دانش آموز، همیاران طبیعت و شهریاران جوان در شهرستان ها و مناطق استان فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار