مشاور امور بانوان آموزش وپرورش آذربایجانشرقی در مصاحبه با پانا گفت:

فرهنگ سازی ازدواج موفق و آسان راهی برای جلوگیری از ناهنجاری های رفتاری

مشاور امور بانوان مدیر کل آموزش وپرورش استان آذربایجانشرقی، یکی از اولویتهای کاری امور بانوان و خانواده استان را در سال تحصیلی جدید موضوع ازدواج موفق و آسان اعلام کرد و افزود: جوان امروز جامعه ما باید بداند که هر قدر دنیا دچار تغییر شود، اساس زندگی سعادتمند و صالح او در گرو ازدواج سالم از جهات مختلف است.

کد مطلب: ۵۳۶۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد

طیبه معرفت در گفت و گو با خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، با اشاره به بند 4 از سیاستهای کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت : امروزه بدلیل برخی موانع و مشکلات، ازدواج جوانان به تاخیر می افتد که تاخیر در ازدواج، تجرد و در عمل نزدیک شدن به مرز دهه سوم زندگی، پیامدهای رفتاری و روانی نا خوشایندی برای جامعه ما در برداشته و دارد.
مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان افزود: از جمله پیامدهای افزایش سن ازدواج و تجرد، افزایش رفتارهای غیرارزشی در سطح اجتماع است که این موضوع به کرات توسط علما، جامعه شناسان و صاحبنظران هشدار داده شده چرا که تجرد طولانی مدت ریشه بسیاری از آسیبهای فردی و اجتماعی است.
وی تصریح کرد:همانطور که می دانید ازدواج دارای ماهیتی زیستی،‌ روانی و اجتماعی است، در صورتیکه بموقع و سالم انجام پذیرد در خدمت فرد و جامعه انسانی قرار می‌گیرد و در غیر اینصورت به افزایش مشکلات رفتاری، بزهكاری و برخی ناهنجاریها در جامعه می‌انجامد.

معرفت اذعان داشت: افزایش آرامش و امنیت درونی، بازیابی شخصیتی و حتی رفع برخی مشكلات ذهنی و روانی ارزش‌هایی هستند كه می‌توان آنها را پیامدهای مثبت ازدواج بهنگام دانست که از بروز انواع ناهنجاری‌های رفتاری می‌كاهد.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان گفت: تجربه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد هنگامی كه ازدواج بموقع، به ایجاد نهاد خانواده و اقتدار آن در جامعه می‌‌انجامد، آسیب‌‌های ناشی از احساس تنهایی و پوچی، عدم امنیت ‌روانی و مشکلات رفتاری كه از مشخصه‌های جهان معاصر است ‌ به كمترین حد ممكن می‌رسد.

وی تاکید کرد: برای فرهنگ سازی، سیاستگذاری فرهنگی جامعه باید به گونه‌ای باشد كه رشد متناسب فرد در زمینه‌های جسمی، عاطفی، عقلی، اقتصادی و... شکل بگیرد و یك جوان در سنین پس از بلوغ از نظر عقلی و عاطفی توانایی ازدواج و اداره خانواده جدیدش را داشته باشد، همچنین امكانات مالی نیز برایش فراهم باشد.

معرفت اظهار داشت: جوامع اسلامی با برخورداری از رسانه های جمعی، ماهواره، اینترنت و شبکه های اجتماعی با توجه به اهداف شومی که دشمنان امت اسلامی دنبال می کنند، از تغییرات غیر ارزشی مصون نمانده اند. آنگونه که بسیاری از جوامع و کشورها خود را در این گرداب نا مبارک گرفتار می بینند و اغلب نیز راه چاره ای برای آن پیدا نمی کنند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان، گفت: از نظر دین مبین اسلام ازدواج یک امر الهی است که رسول گرامی اسلام به آن سفارش بسیار فرموده اند، اما جوان امروز جامعه ما باید بداند که هر قدر دنیا دچار تغییر شود، اساس زندگی سعادتمند و صالح او در گرو ازدواج سالم از جهات مختلف است و نباید در این مقوله کوتاهی کند و تردید به خود راه دهد. طیبه معرفت در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: آحادجامعه باید بجای نگاه تحقیر آمیز به« ازدواج آسان و کم‌هزینه »، برای تحقق این امر اصیل و ارزشی، در فرهنگ سازی مشارکت نمایند و با بهره مندی از فرهنگ غنی اسلام که بهترین گزینه در سبک فرهنگ سازی است،احکام حیات بخش اسلام جهت تسهیل امور سر لوحه آیین زندگی فردی واجتماعی مسلمانان قرار گیرد و به تاثیرات مثبت ازدواج آسان و موفق وکم هزینه، که راهی جهت رسیدن به بلوغ وکمال انسانی است توجه بایسته شود.

طیبه معرفت افزود: در اجرای منویات مقام معظم رهبری، یکی از اولویتهای کاری امور بانوان وخانواده آموزش پرورش استان موضوع ازدواج و آسان می باشد زیراکه ظرفیت و گستره عظیمی از سرمایه های اجتماعی از دانش آموزان، اولیاء وفرهنگیان را جهت فرهنگ سازی در اختیار دارد.

وی در پایان بیان داشت: امید است همگام وهماهنگ با تدوین قوانین ومقررات تشویقی وحمایتی، بتوانیم با برنامه های جامع و همسو با سایر دستگاهها وارگانها در هدایت جوانان به سوی انتخاب صحیح و ازدواج سهل و آسان، موفق و پایدار وخانواده هایی متعالی ومتعهد، در راستای دست یابی به آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام های ارزشمند و موثری برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار