رشد سالانه ۶۰ درصدی خرید آنلاین در ایران با توسعه اینترنت

به دنبال رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، مردم شروع به اعتماد به خریدهای آنلاین کرده اند و خرید آنلاین ایرانی ها از فروشگاه های اینترنتی سالانه به طور متوسط ۶۰ درصد افزایش می یابد.

کد مطلب: ۵۳۶۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از پرس تی وی، به دنبال رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، مردم به آهستگی شروع به اعتماد به خریدهای آنلاین کرده اند.
آمارها و واقعیت ها حاکی از آن است که بیش از 20 هزار فروشگاه اینترنتی در تهران فعالیت دارند. تنها در سال 2015، ارزش فعالیت های تجاری این فروشگاه ها از رقم 17.4 میلیارد دلار گذشت. این رقم در حالی است که اکثر جمعیت ایران هنوز متقاعد نشده اند که به صورت آنلاین خرید کنند. برآوردها نشان می دهد که خرید آنلاین ایرانی ها از فروشگاه های اینترنتی سالانه به طور متوسط 60 درصد افزایش می یابد.

اینترنت در طی چند سال گذشته با بیشترین سرعت در ایران گسترش یافته است. آمارهای 10 ماه گذشته نشان می دهد که میزان نفوذ اینترنت در ایران به 82.12 درصد رسیده است. این رقم حتی در برخی شهرها بیشتر از 100 درصد است. ایران اخیرا فاز نخست شبکه اطلاعات ملی را راه اندازی کرده که در نتیجه آن سرعت اینترنت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. حداقل 19 میلیون ایرانی از طریق گوشی های همراه خود از اینترنت استفاده می کنند. شهروندان 600 شهر به اینترنت 3 جی و 200 شهر به اینترنت 4 جی دسترسی دارند. نرخ نفوذ تلفن همراه در ایران 94.46 درصد است.

این میزان از نفوذ اینترنت زمینه را برای توسعه تجارت الکترونیک فراهم می سازد. سفارش یک محصول به صورت آنلاین در ایران با دیگر کشورهای توسعه یافته تفاوت ندارد. ایجاد فرهنگ اعتماد و خرید آنلاین در بین شهروندان ایرانی کار آسانی نیست و فروشگاه های اینترنتی نظیر دیجی کالا، بامیلو و زنبیل به قطب های اصلی چنین فعالیت هایی تبدیل شده اند. فروشگاه های آنلاین همکاری نزدیکی با شرکت ملی پست ایران دارند. شرکت ملی پست ایران در تلاش است تا با استفاده از تکنولوژی های روز، سرعت فعالیت خود را بالا ببرد. یکی از این تکنولوژی ها سرویس ردگیری بسته های پستی است.

با استفاده از سرویس «ردگیری مرسوله ها» توسط ارسال کننده و دریافت کننده می توان به راحتی از طریق سایت شرکت ملی پست از آخرین وضعیت ارسال مرسوله ها مطلع شد.
در زمینه خرید انلاین، پلیس آنلاین نقش مهمی در زمینه مقابله با فعالیت های مجرمانه ایفا می کند. پلیس با جرائمی نظیر کلاهبرداری، توهین به افراد،هک و نفوذ به سرورها مقابله می کند.
منبع:تسنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار