مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

واگذاری اختیارات بخشودگی جرائم معوقه مالیاتی به سازمان‌های استانی

مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اختیارات بخشودگی جرائم معوقه مالیاتی به سازمان‌های استانی واگذار شده است، گفت: هر مودی می‌تواند با پرداخت بدهی معوقه خود تا 31 شهریور از حداکثر بخشودگی جرائم برخوردار شود.

کد مطلب: ۵۳۶۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، غلامرضا شریفی در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان میانه، با بیان اینکه مودیان مالیاتی باید از تسهیلات و مشوق‌های قانونی بهره‌مند شوند، اظهار داشت: انتظار داریم مودیان از ما بخواهند تا برایشان مشوق‌های قانونی را اعمال کنیم در حالی که در برخی مواقع شاهد قانون‌گریزی و فرار مالیاتی هستیم.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمان، عدالت در اخذ مالیات است، افزود: نیت ما این است که در کنار تولید و فعالان اقتصادی باشیم و سازمان امور مالیاتی با درک وضع کنونی کشور، حمایت‌های زیادی را برای تولیدکنندگان مدنظر قرار داده و دولت تمام هم و غم خود را معطوف این موضوع کرده است.

شریفی با تأکید بر اینکه همه، حق استفاده از انعطاف‌های قانونی را دارند، افزود: انعطافات قانونی در چارچوب قانون است و مصوباتی که در جلسات شهرستان وضع می‌شود باید مطابق با چارچوب‌ها و مصوبات اخیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باشد.

وی ادامه داد: مشکلات واحدهای تولیدی قابل حل است ولی به تعامل و همکاری دو طرفه نیازمندیم و اگر قدمی از سوی مودی برداشته شود یقیناً سازمان هم رضایت‌مندی وی را فراهم خواهد کرد و این رضایتمندی از آیتم‌های ارزیابی ماموران سازمان مالیات است ولی متأسفانه گاهاً برخی انتظارات فراتر از قانون است و کارمند مالیاتی، وظایف و اختیارات محدودی دارد و باید انتظارات در حد اجازه‌های قانون باشد.

مدیرکل امور مالیاتی با بیان اینکه اختیارات بخشودگی جرائم معوقه مالیاتی به سازمان‌های استانی واگذار شده است، گفت: هر مودی، اعم از تولیدی و خدماتی، می‌تواند با پرداخت بدهی معوقه خود تا روز 31 شهریور از حداکثر بخشودگی جرائم برخوردار شود.

وی افزود به اداره شهرستان برای رسیدگی مجدد و اعمال حداکثر تخفیفات و رعایت حال تولیدکنندگان تفویض اختیار می‌شود.

شریفی اخذ 75 درصد از مالیات‌های استان را بر اساس رسیدگی به دفاتر مالیاتی عنوان کرده، از حذف اخذ مالیات از طریق تشخیص علی الرأس بر اساس قانون جدید نظام مالیاتی کشور طی سه سال آتی خبر داد و افزود: با حذف این روش از نظام مالیاتی کشور، همه اطلاعات از طریق اسناد سیستمی دریافت و مالیات محاسبه خواهد شد.

وی از آمادگی کامل سازمان مالیاتی برای آموزش‌های حوزه مالیاتی به اصناف خبر داد و افزود: هر تشکل صنفی می‌تواند با گردهم آوردن اعضا و درخواست آموزش‌های لازم، از آگاهی‌های لازم برخوردار شده و از روی نداشتن آگاهی کافی در صنف خود دچار ضرر نشود.

در این جلسه صاحبان تولیدی‌ها و نمایندگان اصناف شهرستان، مشکلات، دیدگاه‌ها و سئوالات خود در حوزه امور مالیاتی ارائه دادند که شریفی، مدیرکل امور مالیاتی استان به پاسخگویی و ارائه توضیح پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار