امسال شعار «ما می توانیم» محور برنامه های هفته دفاع مقدس است

به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از گنجینه دفاع مقدس بهره برده و تلاش می کنیم نسل جوان و پرشور انقلابی جامعه را با فرهنگ دفاع مقدس بیشتر آشنا کنیم

کد مطلب: ۵۳۶۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قزوین در نشست خبری که روز پنجشنبه 25 شهریور 95 برگزار شد، اظهار کرد: امسال شعار «ما می توانیم» محور برنامه های هفته دفاع مقدس است.


طاهرخانی ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از گنجینه دفاع مقدس بهره برده و تلاش می کنیم نسل جوان و پرشور انقلابی جامعه را با فرهنگ دفاع مقدس بیشتر آشنا کنیم و امروز فرهنگ ایستادگی در مقابل ظالمان و حاکمان ستمگر جهانی باید برای نسل های آینده بازگو شود و دفاع مقدس بهترین الگو و فرصت است تا با استفاده از این تجارب در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گامهای بلندی برداریم.

طاهرخانی بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل باید با الهام از آموزه های دوران دفاع مقدس برای تحقق برنامه ها اقدام کرد. با همه کمبود و تحریم ها اگر با روشهای اقتصاد مقاومتی کشور اداره می شد می توانستیم بر مشکلات فائق شده و مسیر را با ناملایمات کمتری ادامه دهیم.

طاهرخانی افزود: مردم قزوین درمقطعی از دوران جنگ بیش از ۱۵۰۰ دستگاه کامیون کمک های مردمی را به جبهه های نبرد ارسال کردند تا از رزمندگان پشتیبانی کنند و امروز هم با اتکا به اقتصاد داخل کشور می توان به استقلال اقتصادی دست یافت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قزوین در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس گفت:امسال ۵۰۰ عنوان برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در استان برگزار خواهد شد که رژه نیروهای مسلح، نشست علمی اساتید دفاع مقدس، غبارروبی گلزار شهدا و شهدای گمنام استان، برگزاری یادوراه های شهدا در استان، همایش پیشکسوتان دفاع مقدس از آن جمله است.

طاهرخانی اضافه کرد: مراسم نکوداشت فرماندهان و مسئولان شهید، رونمایی از کتب دفاع مقدس، حضور در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تهران، مراسم شب خاطره رزمندگان، اجرای برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی در محل قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی در این هفته پیش بینی شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قزوین یادآور شد: سخنرانی پیش از خطبه های نماز توسط فرماندهان و رزمندگان و بازخوانی عملیات دفاع مقدس، معرفی نقش هنرمندان در دفاع مقدس در برنامه های مختلف، برنامه های ورزشی و فرهنگی، فضاسازی شهری توسط شهرداریها، ادارات و نهادها، تجلیل از سربازان نیروهای مسلح، یادواره شهدای مدافع حرم، کلن زنی و افتتاح یادمان شهدای گمنام، سرکشی از خانواده های شهدا، اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس در مساجد و حسینیه ها توسط پایگاه های بسیج و برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های این هفته در استان است.

طاهرخانی عنوان کرد: روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه به عنوان روز اقتدار، صلابت نیروهای مسلح، روز رژه و اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری صنایع علمی و دفاعی کشور و تأثیر و نقش آن در حفظ کیان ایران اسلامی در سایه ولایت مداری نامگذاری شده است.

در روز پنجشنبه اول مهرماه که روز شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخرآفرینان نامگذاری شده مراسم تجلیل ازشهیدان و ایثارگران دفاع مقدس، مدافعین حرم و خانواده های آنها، غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و دفاع از حرم، تقدیر و پاسداشت سربازان پیش بینی شده است.

طاهرخانی ادامه داد: در روز جمعه برنامه شرکت در نماز جمعه، صیانت از حریم خانواده با ترویج سبک زندگی دینی و توجه به سلامت روحی و جسمی با ورزش همگانی، روز شنبه سوم مهرماه بیان نقش جوانان در عرصه های دانش پژوهی و فناوری، روز بازگشایی مدارس، مراکز دانشگاهی و حوزوی، توجه به هنر و هنرمندان دفاع مقدس کشور و روحانیت در تعمیق، ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس، روز یکشنبه چهارم مهرماه انعکاس تاثیر اقتصاد مقاومتی با نگاه به پشتیبانی مردمی و اصناف در کم اثر کردن تحریم و تهدیدات دشمن، همچنین توجه به پدافند غیرعامل در برنامه ها پیش بینی شده است.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه پنجم مهرماه، تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه (ع) وبزرگداشت سالروز شکست حصر آبادان و تکریم از رزمندگان، جهادگران و پیش کسوتان دفاع مقدس برگزار خواهد شد و در روز سه شنبه ششم مهرماه سخنرانی درموضوع دشمن شناسی، استکبارستیزی، تبیین انقلاب اسلامی، رهبری، وحدت ملی و ادیان و مذاهب، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی به عنوان الگوی نهضت های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی در مقابله با نفوذ دشمن و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل و ایادی آنها برگزار خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قزوین تصریح کرد: همچنین درروز چهارشنبه سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز، جهان آرا و نکوداشت فرماندهان و مسئولان شهید برنامه هایی اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار