مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان :

3 هزار نفر از طریق پیش دبستانی در آموزش و پرورش خوزستان استخدام شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: 3 هزار نفر مربی از طریق پیش دبستانی در آموزش و پرورش خوزستان استخدام شدند.

کد مطلب: ۵۳۶۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا ، محمد تقی زاده که در جمع فرمانداران ،شهرداران، بخشداران، دهیاران و دیگر مسئولان استانی در همایش بازگشایی مدارس سخن می گفت ،افزود: پیش دبستانی مهمترین اولویت برنامه توسعه آموزش و پرورش است و یکی از امتیازهای توسعه پیش دبستانی ایجاد اشتغال برای خوزستان است. در سال تحصیلی جاری، حدود سه هزار نفر از طریق پیش دبستانی به استخدام آموزش و پرورش در آمدند.این در حالی است که استان های مجاور نتوانتسند چنین کاری برای مردم انجام دهند.

وی با اشاره به رشد 80 درصدی پیش دبستانی در سه سال اخیر تشریح کرد: اولین شاخص براساس نیاز استان ، بحث پیش دبستانی است.پیش دبستانی را در استان خوزستان اجباری کردیم.البته هدف این نیست که نوآموز یک سال زودتر الفبا را یاد بگیرد.بلکه هدف درک معنا و مفهوم ساده ترین واژه ها از جمله غدیر ، قربان ، محرم ، دوستی ، محبت ، تلاش و کوشش است. واژه هایی که به طور فراوان تکرار می شود اما درک ،فهم و معرفت و شناخت در مورد این واژه ها وجود ندارد.اگر این واژه ها از سنین پایین درک شود، آموزش و پرورش کمتر مشکل سخت افزاری خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در ادامه گفت: دو دیدگاه د رمورد آموزش و پرورش وجود دارد.طبق نگاه اول عده ای معتقد هستند که آموزش و پرورش باید برنامه داشته باشد، باید یک سند علمی، کارشناسی و اجرای داشته باشد.باید شاخص های علمی، ملی و بین المللی را به خوبی بشناسد. اما این دیدگاه طرفداران زیادی ندارد. دیدگاه دیگر یک دیدگاه سنتی و ابتدایی است که فکر می کنند با تغییر چند مدیر مشکلات قابل حل خواهد بود.آموزش و پرورش خوزستان سعی کرده است از دیدگاه اول تبعیت کند.در طول سه سال اخیر سعی شده فعالیت ها با برنامه علمی ، کارشناسی شده و با تعیین شاخص های علمی و اجرایی پیش برود.شاخص های ما ملی و بین المللی است.

وی ضمن قدردانی از نگاه ویژه استاندار به آموزش و پرورش افزود: استاندار در مدت کوتاه نگاه ویژه به آموزش و پرورش داشته است .این نگاه ویژه ناشی از این است که هیچ تغییر و تحولی در جامعه به وجود نخواهد آمد، مگر آنکه تعلیم و تربیت دچار تحول شود.حال آموزش و پرورش که خوب باشد، حال جامعه خوب خواهد بود.

امسال جشن نمادین غنچه ها و شکوفه ها، چهارشنبه، سی و یکم شهریورماه در شهرستان شادگان و با حضور مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش و دیگر مسئولان استانی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار