با گسترش فضای مجازی، درگاه های مختلف معرفتی به روی جوانان باز شده است

فرماندار همدان گفت: با گسترش فضاهای مجازی، درگاه های مختلف معرفتی به روی جوانان باز شده است و اگر جوانان را در حوزه های معرفتی واکسینه نکنیم ممکن است با یک شبهه به انحراف کشیده شوند.

کد مطلب: ۵۳۶۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از همدان، علی تعالی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان همدان گفت: برخی دلسوزان و متولیان امر از ظرفیت فضاهای مجازی برای مطرح کردن مفاهیم معرفتی استفاده می کنند که این امر باید با قدرت بیشتری تداوم یابد.
وی افزود: معتقدیم وجود روحانیت در شورای فرهنگی شهر و روستا باید محور کار باشد چراکه شیعه معرفت خود را از حوزه‌ها می‌گیرد.
فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه ایام محرم و صفر نزدیک است ادامه داد: در مراسمات این ایام شور به تنهایی کافی نیست بلکه وجود روحانی می‌تواند شور و شعور را با هم در مسائل معرفتی ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه در انجام امر به معروف و نهی از منکر همه موظف هستیم با قدرت ورود یابیم گفت: با وجود فضای مجازی و درگاه‎های معرفتی که به روی جوان‌ها باز شده است اگر با قدرت ورود نکنیم و جوان‌ها واکسینه نشوند آنها آسیب می‌بینند.
وی با بیان اینکه بوده‌اند مسؤولان دلسوزی که مباحث معرفتی را در فضای مجازی وارد کرده‌اند خاطرنشان کرد: مباحث معرفتی موجود در فضای مجازی به مانند سفره‌ای است که همه موضوعات معرفتی در آن وجود دارد اما باید به جوانان برای بهره و استفاده آن خط مشی داد.
تعالی با اشاره به اینکه باید هم مسجد و هم روحانی محور کار شورای فرهنگی قرار گیرد یعنی باید به کار به صورت مستقیم ورود پیدا کنند تصریح کرد: باید شورای فرهنگی در محلات و روستاها، محافل و مناسبت‌های مختلف مذهبی را مهندسی کنند تا در صورت بروز شبهه‌، جوانان نلغزند.
وی با بیان اینکه باید در شورای فرهنگی فضای پاسخگویی شک و شبهه برای جوانان ایجاد شود بیان کرد: در بقاع متبرکه باید توجه به مسائل فرهنگی تقویت شود.
فرماندار همدان با اشاره به افزایش 400 درصدی اعتبارات ملی بخش های مذهبی و فرهنگی در دولت یازدهم گفت: باید فضاهایی برای پاسخ به سوال ها و شبهات دینی جوانان ایجاد شود که در تمامی ساعت های شبانه روز آماده پاسخگویی به جوانان باشد و روحانیان در این زمینه نقش ویژه ای دارند.
به گزارش ایرنا تعالی، وجود مناسبت های دینی همچون روز عرفه، ماه محرم و ماه صفر را در تقویت بنیان های مذهبی جامعه تاثیرگذار دانست و گفت: روحانیت باید محور این آیین ها باشد و اگر از ظرفیت معرفتی، علمی و فرهنگی روحانیان در این مناسبت ها به درستی استفاده شود ثمرات بسیاری خواهد داشت.
وی با تاکید بر حفظ جایگاه روحانیت در تمامی مراسم های دین و ملی گفت: باید مسائل معرفتی با رواج شور توام با شعور در جامعه رواج یابد و در این راستا ترویج سیره ائمه اطهار همراه با عمل به سفارش های بزرگان دین می تواند موثر باشد.
تعالی اظهار کرد: همه ارگان ها باید در راستای توانمندسازی محلات هم افزایی داشته باشند و از کارهای متفرقه پرهیز کنند تا بتوانیم برای توانمندی محلات کارهای مهمی انجام دهیم.

/شهبازی محب/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار