معاون علمی رییس جمهور:

باید اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: دانش آموزان مدال آورنده المپیادها می توانند با پیشرفت خود و با تغییر چهره جامعه فرهنگ جامعه را متحول کنند.

کد مطلب: ۵۳۶۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ سورنا ستاری در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی کشور سال 94 که سه شنبه 23 شهریور در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد خطاب به مدال آوران حاضر اظهار کرد: شما دانش آموزان اول راه هستید که باید استعداد ذاتی شما توسط خانواده هایتان تبلور یابد .


وی ادامه داد: جامعه کنونی اکنون در یک مقطع حساس به سر می برد و آن این است که اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان تبدیل و شیفت شود .


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه پایه این اقتصاد نیروی انسانی تحصیل کرده است گفت: کشور ایران ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد باید فضای جامعه طوری تغییر کند که به دانش آموزان اهمیت داده شود.


ستاری با تاکید بر اینکه این تغییر را شما دانش آموزان نخبه باید ایجاد و به جامعه تزریق کنید افزود: خروجی های دبیرستانی ما با توجه به تمام مشکلات پیش رو خیلی از کشورهای دیگر بالاتر هستند چرا که این خروجی اعتماد به نفس ، ایمان و اعتقاد دارند .


رئیس بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد: تنها تحصیل آینده جامعه را رقم نمی زند بلکه پیشرفت می تواند فرهنگ جامعه را متحول کند.


وی خاطرنشان کرد: شما دانش آموزان الگوی موفق جامعه هستید که می توانید چهره جامعه را تغییر دهید.


به گزارش پانا، در پایان این مراسم از افتخار آفرینان المپیادهای کشور در حضور ستاری ، علی اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش، حسین شجاعی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی تقدیر و به آنها مدالهای افتخار اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار