با حضور مسؤولین استانی؛

بزرگترین مدرسه خیر ساز استان اردبیل درشهرستان مشگین شهر افتتاح شد

مدرسه16 کلاسه خیرساز تیزهوشان یاس مشگین شهر با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان وجمعی از مدیران کل استان و مسوولین شهرستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۵۳۵۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،استاندار اردبیل درآیین افتتاح مدرسه16 کلاسه خیرساز تیزهوشان یاس مشگین شهرگفت: خیرین مدرسه ساز در استان اردبیل افتخار این استان هستند که در امر مدرسه سازی بزرگترین خدمات را به جامعه و نظام آموزشی ارائه کرده اند.

مجید خدابخش افزود: عبادالله فتح الهی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است که بعد از جنگ در مسئولیت‌های مختلف در خدمت مردم بوده است و با احداث بزرگترین مدرسه خیر ساز استان بزرگترین خدمت را به مردم این شهرستان ارائه کرده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز در مراسم افتتاحیه مدرسه 16 کلاسه یاس گفت: مدرسه خیرساز یاس به همت جمعی از خیرین شهرستان مشگین‌شهر مقیم تهران و با سرپرستی عبادالله فتح الهی احداث شده است.

جواد قرآن نویس افزود: این پروژه در مرداد ماه سال 1392 کلنگ زنی و در شهریور ماه سال 1395 به همت خیرین مدرسه ساز شهرستان افتتاح شده است.

وی اظهار داشت: این مدرسه 16 کلاسه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر 16 میلیارد ریال احداث شده و نماز خانه این مدرسه که با مشارکت مادر شهیدان بنی‌هاشم احداث و به نام شهیدان بنی هاشم نامگذاری شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان از تکمیل و افتتاح 132 کلاس درس در استان اردبیل تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: تاکنون در شهرستان مشگین‌شهر و حومه این شهرستان 50 مدرسه خیر ساز با 234 کلاس درس احداث شده که بیشترین آمار مدارس خیر ساز استان را به خود اختصاص داده است.

قرآن نویس تاکید کرد: مجامع خیرین مدرسه ساز موفق ترین مجامع در کل کشور هستند که توانسته اند بیش از 100 هزار مدرسه در کشور احداث کنند.

وی با تاکید بر این که مدارس سرمایه‌های اجتماعی این کشور هستند، افزود: مدرسه سازی پایان ندارد چرا که هنوز بیشتر مدارس این شهرستان و استان به صورت دو شیفته مدیریت می‌شود که این امر مناسب برای تحصیل دانش آموزان نیست، لذا همچنان دست یاری به سوی خیرین برای احداث مدارس جدید دراز می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیزطی سخنانی ، ضمن تجلیل ازخیرمدرسه ساز عباداله فتح اللهی و نخبگان علمی از جمله پرفسورمحبوب، اظهارداشت: با توجه به کمبود فضای آموزشی، هم اکنون30 درصد مدارس استان بصورت دو نوبتی اداره می شود.

احمد ناصری با اشاره به اهمیت کار خیرین و کمک های استثنایی این عزیزان در همراهی و مساعدت آموزش و پرورش، ادامه همت خیرین را خواستار شد.

امام جمعه مشگین‌شهر نیز گفت: خیرین با دستان با سخاوت خود کارهای ماندگار و ارزشمندی به یادگار گذاشته اند که چنین افرادی نزدیکترین فرد به خداوند هستند و این حرکت ارزشمند موجب می‌شود خیرین به بهشت نزدیک‌تر شوند.

حجت الاسلام رضا باوقار تاکید کرد: باز کردن گره مشکلات مردم از مهمترین توفیقات الهی است و از مقدس‌ترین خدمات در جامعه اسلامی است.

وی افزود: با وجود اینکه خیرین مدرسه ساز در سطح شهرستان کارهای ارزشمندی انجام داده‌اند اما همچنان این شهرستان نیاز به احداث مدارس جدید است چرا که برخی از مدارس شهرستان در آستانه تخریب قرار گرفته است.

عباداله فتح اللهی خیرمدرسه ساز هم طی سخنانی از دست اندکاران این پروژه قدردانی کرد.

وی یاد و خاطره سردار شهید بنی هاشم و برادر شهیدش میرمسلم بنی هاشم و سردارحمزه سلیم زاده را گرامی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار