جلسه ساماندهی کشتارگاهها برگزار شد

با حضور داودیان بخشدار مرکزی و سرپرست حوزه برنامه ریزی و اقتصادی فرمانداری و جمعی از مسئولین دستگاههای اجرایی به مناسبت عید سعید قربان جلسه ساماندهی کشتارگاهها در محل شبکه دامپزشکی برگزار شد.

کد مطلب: ۵۳۵۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا خراسان رضوی در این جلسه داودیان بخشدار مرکزی و سرپرست حوزه برنامه ریزی و اقتصادی فرمانداری گفت:سلامت غذایی نقش بسیار مؤثری در سلامت انسان دارد که از وظایف مهم مسئولان ذی‌ربط است و باید تلاش نمایند این مهم را ارتقاء دهند.
بخشدار مرکزی با بیان اینکه وضعیت کشتارگاه‌های دام ارتباط مستقیمی با سلامت غذایی دارد خاطر نشان کرد: کشتارگاه دام از جمله مکان‌هایی است که به طور مستقیم با سلامت و جان مردم در تماس است و باید تمهیداتی اتخاذ شود تا در صورت وجود مشکل در قسمت‌های مختلف کشتارگاه، در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.
داودیان بخشدار مرکزی و سرپرست حوزه برنامه ریزی و اقتصادی فرمانداری افزود: مردم باید از نگهداری و کشتار دام در مناطق مسکونی و عمومی شهر پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: افراد در معرض خطر مانند دامداران، کشتارگاه ها و دامپزشکان باید اصول بهداشتی را در زمان کشتار دام رعایت کنند چرا که رعایت اصول بهداشتی در زمان کشتار از ورود بیماری پیشگیری می کند.
بخشدار مرکزی به ضرورت ایجاد مکانی برای فروش و خرید دام اشاره کرد و یادآور شد: همچنین باید از نقل و انتقالات غیر مجاز دام جلوگیری شود.
و ی اضافه کرد: کشتار دام عید قربان در محل کشتارگاه تربت جام انجام می شود تا هم به لحاظ شرعی و هم رعایت اصول بهداشتی نظارت و ارزیابی لازم انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار