هنرمند مجسمه ساز سوریایی:

سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز بزرکترین سمپوزیوم در نوع خود است

هنرمند مجسمه ساز سوریایی بعنوان اولین شرکت کننده در مجسمه سازی تبریز با اشاره به موقعیت این سمپوزیوم گفت: تا کنون درتمامی برنامه ریزی ها ی این سمپوزیوم که در شهر تبریز برگزار می شود ، شرکت کرده ام ولی این بزرگترین نسمپوزیوم در خود است .

کد مطلب: ۵۳۴۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی ، اقدم عبدالحمید مجسمه ساز سوری اظهارکرد : حتی برخی مشکلات و کاستی های کوچکی هم که وجود دارد، از بزرگی و گستردگی سمپوزیوم ناشی می شود.

هنرمند سنگ تراش سوری، در باره سابقه هنری خود نیز، اظهار داشت: مجسمه ای که من روی آن کار می کنم، الهام گرفته از هنر و معماری اسلامی است و این اثر، نمودی از هنر اسلامی را در خود دارد.

اقدم عبدالحمید، افزود: به نظر من هنر اسلامی، از تمامی هنرهای موجود در جهان برتر و زیباتر است و دلیل آن هم آرامش و سکونی است که در آثار این هنر دیده می شود.

وی در زمینه تحصیلات دانشگاهی خود، عنوان کرد: من، فارغ التحصیل رشته هنراز دانشگاه دمشق، هستم و دوره های تکمیلی مجسمه سازی را، در اسپانیا گذرانده ام و انتخاب این کشور نیز، به خاطر تاثیر هنرمعماری اسلامی در بناهای این کشور است.

هنرمند سوریایی،همچنین به دفعات حضور خود در ایران اشاره کرد و گفت: این چهارمین دفعه است که در ایران هستم و پیش از این، در شهرهای اصفهان و تهران بوده ام. در سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران، مقام دوم را کسب کردم و در دور بعدی، جزو هیات داوران بودم و باید بگویم، تا جایی که من دیدم، کشور و شهر بسیار زیبایی دارید.

عبدالحمید، در پایان، اظهار امیدواری کرد اثر او در سطح تبریز، نصب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار