سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور:

درس پژوهی یک مسیر معطوف به اصلاح تعلیم و تربیت است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور درس پژوهی را یک مسیر معطوف به اصلاح جریان تعلیم و تربیت بیان کرد و افزود:ما در تربیت معلم به صورت مستقل جریان طرح تعالی و درس پژوهی را مدنظر قرار می دهیم.

کد مطلب: ۵۳۲۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،محمود مهر محمدی در مراسم افتتاحیه جشنواره الگوهای یاددهی یادگیری کشور در تبریز گفت: درس پژوهی بعنوان یک ضرورت در دروس تحصیلی دانشگاه فرهنگیان گنجانده شده است که بعنوان یکی از راهکارهای ایجاد تحول در مدرسه بشمار می رود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور درس پژوهی را یک مسیر معطوف به اصلاح جریان تعلیم و تربیت بیان کرد و افزود:ما در تربیت معلم به صورت مستقل جریان طرح تعالی و درس پژوهی را مدنظر قرار می دهیم.

وی با انتقاد از اینکه سازهای مختلف در بخش های آموزش و پرورش کشور نواخته میشود،تصریح کرد:بلوغ تعلیم و تربیت زمانی است که تمامی زیرساخت ها مانند یک ارکست هماهنگ عمل کنند.

مهر محمدی در خصوص تلاش دانشگاه فرهنگیان برای هماهنگی درس تعالی مدیریتی آموزشگاهی ابراز خرسندی کرد و گفت: درس پژوهی در وحله اول دارای یک توسعه مدیریتی و فواید عدیده ای در تحقق رسالت آموزش و پرورش دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور اذعان داشت: معلم پژوهنده چند هدف توسعه ای را همزمان انجام می دهد که اسباب و وسیله ای برای برطف کردن ساختار انزوای حرفه ای و ابزاری برای ترمیم هویت حرفه ای دو مورد از آن ها بشمار می رود.

وی افزود:توسعه حرفه ای به جهت اعتبار بخشی به دانش ارائه شده و پیام آور ضرورت یادگیری مادام العمر برای معلم از دیگر اهداف پژوهش محوری می باشد.

محمدی تاکید کرد:درس پژوهی به معلم می آموزد که علاوه بر یاددهنده یک یادگیرنده نیز باشد تا اعتبار دانش خود را به صورت رسمی و محلی نشان دهد.

جشنواره راهبردهای یاددهی یادگیری موقعیت محور با رویکرد درس پژوهی دوره اول متوسطه با حضور معاون پژوهش و برنامه ریزی وزارت،سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور و مهمان ویژه پرفسور ساکاماتو از کشور ژاپن صبح امروز در تالار معلم تبریز گشایش یافت.

گفتنی است این جشنواره از امروز 14 شهریور ماه بمدت دو روز با برگزاری کارگاه ها و همایش ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار