کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با تاکید بر محیط کار در استانداری گیلان

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با تاکید بر محیط کار به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در سالن اجتماعات غدیر برگزار شد.

کد مطلب: ۵۳۲۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان ، یونس رنجکش مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این کارگاه آموزشی، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی کارکنان استانداری با مباحث حوزه چالش های اجتماعی و آسیب های فضای مجازی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: آموزش یکی از محورهای پیشگیری از چالش ها و تهدیدات اجتماعی است که باید با برنامه ریزی در مسیر تحکیم خانواده و ارتقای سطح تعالی آن اقدام کرد.
به گفته رنجکش، خلاء آموزشی در مهارت های زندگی از مهمترین مشکلات در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که باید بتوانیم از ظرفیت های موجود در سطوح مختلف این خلاء را پرکنیم.
وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و تصویب کارگروه اجتماعی و فرهنگی با موضوعات مختلف کارگاه هایی برای آموزش کارکنان دستگاه های اجرایی اجرا شده که در کنار آموزش مهارت های زندگی در سطح عمومی، می تواند گامی در مسیر ارتقای فرهنگ زندگی بهتر باشد.
وی همچنین با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی همچون طلاق در جامعه یادآور شد: به منظور توجه جدی به این آسیب اجتماعی ضمن برنامه ریزی در سطح ملی به صورت کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برای کاهش روند طلاق در جامعه از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان برای اولین بار در هفته جاری هفته بدون طلاق در استان پیش بینی شده است.
رنجکش گفت: در طول هفته کارگاه های مختلفی در سطح دستگاه های اجرایی و عمومی با موضوع آسیب های طلاق و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه برگزار می شود.
وی همچنین یادآور شد: در کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با تاکید بر محیط کار ، دو تن از مدرسان در زمینه آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی ورسانه ای بویژه شبکه های اجتماعی و نقش مشاوره در تحکیم بنیان خانواده مباحثی را مطرح کردند.
در این کارگاه بیش از 50 نفر از کارکنان استانداری گیلان شرکت داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار