رییس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با پانا مطرح کرد؛

پیشنهاد تعطیلی 2 هفته ای مدارس در فصول سرد برای کاهش آلودگی هوا

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: پیشنهاد داده ایم یک تا دو هفته از تعطیلات تابستانی کم شود و به جای آن، یک یا دو هفته تعطیلی مدارس را در فصول سرد و همزمان با وارونگی هوا داشته باشیم تا از آلودگی هوای کلانش شهر ها کاسته شود.

کد مطلب: ۵۳۲۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

معصومه ابتکار در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: یکی از بحث های مهمی که اکنون در حال مذاکره در مورد آن هستیم موضوع کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها همزمان با فصول سرد سال است.

ایجاد تعطیلات زمستانی مدارس

وی افزود: پیگیر این موضوع هستیم تا در زمینه ساعات مدارس یک همکاری ویژه صورت گیرد. همچنین خواستار ایجاد تعطیلات زمستانی هستیم. البته این کار از جمله پیشنهاداتی است در دولت به صورت مشترک با آموزش و پرورش و دستگاه های دیگر در حال بررسی آن هستیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تصور می کنیم در آن مقطعی که وارونگی هوا بسیار جدی است و آلودگی هوا شدت پیدا می کند که مقطع زمانی آن از اواسط آذر تا اواخر دی است بخشی از ساعات مدارس عوض شود و یا تعطیلاتی را آموزش و پرورش در این مقطع پیش بینی کند.


وی تصریح کرد: پیشنهاد داده ایم یک تا دو هفته از تعطیلات تابستانی کم شود و در این ایام وارونگی هوا و فصول سرد سال تعطیلاتی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود البته هنوز هیچ تصمیم گیری و موافقتی در این زمینه انجام نشده است اما از مواردی است که فکر می کنیم می تواند به کاهش آلوگی هوا کمک کند .


ابتکار ادامه داد: در دروه وزارت آقای نجفی در وزارت آموزش و پرورش یکبار این موضوع تعطیلات زمستانی اجرا شد اما باید دوباره ابعاد آن بررسی شود زیرا این کار می تواند فواید و مشکلاتی را داشته باشد و باید از جنبه های مختلف بررسی شود تا به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار