کارشناس بخش صنعت در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

کمیته پایش استانی تخصیص تسهیلات بسته خروج از رکود را رصد می کند

کارشناس بخش صنعت با تاکید براینکه استفاده از تسهیلات بسته خروج از رکود موجب بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید خواهد شد ، گفت : کمیته پایش استانی هزینه کرد درست تسهیلات خروج از رکود را رصد می کند تا پایش مناسب مانع از هد رفت منابع شود .

کد مطلب: ۵۳۱۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد

عبدالقهار ناصحی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، تصریح کرد: واحدهایی که دراین طرح برای استفاده از تسهیلات خروج از رکود تعیین شده اند در صورت داشتن بدهی معوق مالیاتی ،بدهی تامین اجتماعی ،داشتن چک های برگشتی از این تسهیلات برخوردار نخواهند بود .

وی بیان کرد: وزارت صنعت ،معدن و تجارت با مصوبه ای که از سوی دولت اخذ کرد برنامه خروج از رکود 7 هزار و 500 واحد صنعتی را در دستور کار قرار داد و برش های استانی برای این برنامه در ستاد اقتصاد مقاومتی تعریف شد که براساس آن واحد های فعال یا نیمه فعال در صورت داشتن شرایطی می توانند از تسهیلات بسته خروج از رکود برخوردار شوند .
ناصحی افزود: استفاده از این تسهیلات برای واحدهایی که شرایط آن را داشته باشند موجب بازگشت آنها به چرخه تولید خواهد شد .
کارشناس بخش صنعت عنوان کرد: استان قزوین مطابق آخرین گزارش ها رتبه چهارم را در استفاده از این تسهیلات خروج از رکود به خود اختصاص داده است و تمهیدات لازم برای اشتغال و راه اندازی مجدد واحدها در اختیار آنها قرار گرفته است .
وی اظهار کرد: کمیته پایش استانی هزینه کرد درست تسهیلات خروج از رکود را رصد می کند تا پایش مناسب مانع از هد رفت منابع شود .
ناصحی در پاسخ به این پرسش که روند تخصیص تسهیلات به گونه ای است که فعالان اقتصادی از آن رضایت ندارند ،خاطرنشان کرد: برخی بانکها هکاری مناسبی در این زمینه ندارند اما استان قزوین رتبه چهارم را در کسب تسهیلات داشته است .
کارشناس بخش صنعت اظهار کرد: دوره سه ماهه ای برای واحدها باید تعیین شود تا بتوان با ورود مواد اولیه و تولید اشتغال لازم را در این واحدها داشت و پس از فروش کالای تولیدی در بازار بتوان به بازپرداخت تسهیلات کمک کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار