قاچاق پیاز زعفران عاملی برای تولید بدل زعفران ایرانی

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح ملی زعفران راهکار مناسبی برای بهبود وضعیت زعفران ایرانی است، گفت: قاچاق پیاز زعفران عاملی برای تولید بدل زعفران ایرانی است.

کد مطلب: ۵۳۰۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ رمضانعلی سبحانی فر درباره وضعیت صادرات زعفران، گفت: اگر بخواهیم از ظرفیت‌های تولیدی زعفران ایرانی برای دستاوردهای اقتصادی استفاده کنیم؛ نباید تنها در انحصار و رقابت داخلی در زمینه تولید زعفران حرکت کنیم.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات زعفران زمانی می‌تواند برای ما بهینه تلقی شودکه به طریق فرآوری صادر شود، تصریح کرد: زعفران با توجه به شرایط موقعیت تولید وشرایط محصول می‌تواند به نحو مطلوب به طریق فرآوری شده، صادر شود.
قاچاق پیاز زعفران عاملی برای تولید بدل زعفران ایرانی
وی ادامه داد: قاچاق پیاز زعفران عاملی برای تولید بدل زعفران ایرانی است و این درحالی است که باید هرچه سریعتر جلوی قاچاق پیاز زعفران به خارج از کشور گرفته شود؛ زیرا درغیر اینصورت یک محصول بی کیفیت را پس از قاچاق پیاز زعفران در خارج از کشور تولید می‌کند و سپس با زعفران ناب ایرانی ادغام می‌کنند که این امر به زعفران ایرانی خدشه وارد می‌کند.
سبحانی فر، افزود: ما نیازمند برندسازی، صنایع تبدیلی اصولی در محصولی همچون زعفران هستیم و این درحالی است که باید برای ارتقای صادرات محصولات کشاورزی همچون زعفران خام فروشی را متوقف کنیم.
وی با بیان اینکه زعفران نیازمند نرخ رقابتی و تدوام تولید است تا ما بتوانیم بازار جهانی زعفران را به‌دست بگیریم، یادآورشد: صنعت بسته بندی و جلوگیری از قاچاق پیاز زعفران بایددر دستورکار قرار بگیرد.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تصویب طرح ملی زعفران عاملی برای ساماندهی زعفران ایرانی به شمارمی آید، یادآورشد: متاسفانه رقابت در محصول زعفران درکشور ما درحیطه داخلی است نه خارجی؛ که این امر بدیهی است که مشکلاتی برای بهبود وضعیت زعفران ایجاد می‌کند و همین امر مشکلاتی برای صادرات بهینه زعفران ایجاد کرده است.
منبع:میزان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار