گلوله علت مرگ دو توله خرس

بررسی‌ها نشان داده که شلیک به این دو توله خرس آنها را زخمی کرده و سبب مرگ آنها شده است.

کد مطلب: ۵۲۹۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان، با اشاره به نتیجه کالبدشکافی دو توله خرس قهوه‌ای که در روزهای گذشته در شمال مهدی‌شهر کشته‌ شده بودند، گفت: این دو توله خرس براثر اصابت گلوله کشته شدند.
بهرام علی ظاهری افزود: گزارش کالبدگشایی (کالبدشکافی) امروز تقدیم مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه دو توله خرس که لاشه آنها در روستای لرد خطیرکوه از توابع بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر رها شده بود، با اصابت گلوله زخمی شدند، بیان کرد: کالبدشکافی‌ نشان داد که ممکن است همین شلیک‌‌ به این توله خرس‌‌ها مرگ آنها را رقم‌زده باشد.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: بررسی‌ها نشان داده که شلیک به این دو توله خرس آنها را زخمی کرده و سبب مرگ آنها شده است.
ظاهری با اشاره به اینکه به‌طور حتم این دو توله خرس مادری هم داشته و با آن زندگی می‌کردند، تصریح کرد: احتمال زخمی شدن مادر این دو توله خرس نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با جدیت به دنبال پیدا کردن مادر این دو توله خرس قهوه‌ای است تاکید کرد: تیم‌های بررسی و محیط‌بانان محیط‌زیست استان سمنان و شهرستان مهدی‌شهر از همان زمان کشف لاشه این دو توله خرس، تلاش‌ها را برای پیدا کردن مادر آنان آغاز کردند.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: پیدا کردن مادر این دو توله خرس و حمایت و مراقبت از این حیوان و همه حیات‌وحش استان سمنان را وظیفه خود دانسته و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با پیدا کردن خرس قهوه‌ای مادر و مداوای احتمالی آن در صورت زخمی شدن؛ حمایت‌های لازم را از آن انجام دهیم.
خبر کشف لاشه دو توله خرس قهوه‌ای در شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان از سوی رسانه‌ها منتشر شده بود و معاون محیط‌زیست استان سمنان نیز، علت مرگ دو توله خرس قهوه‌ای را منوط به اعلام نتیجه کالبدشکافی آن دانسته بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار