افزایش چشمگیر اعتیاد در میان دانش آموزان افغانستان/والدین افغانی، عامل اصلی اعتیاد فرزندانشان هستند

خبرگزاری پانا: اعتیاد پدیده ای است که هر روزه در جامعه دانش آموزی افغانستان در حال افزایش است و تبدیل به تهدیدی جدی در مدارس این کشور شده است.

کد مطلب: ۵۲۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش های رسیده از افغانستان حاکی از آن است که شمار دانش آموزان معتاد در این کشور رو به افزایش است و در مراکز ترک اعتیاد در این کشور دانش آموزان ابتدایی با سن کم نیز دیده می شوند.


از همین رو اعتیاد کودکان و نوجوانان در افغانستان به مشکل بزرگی در این کشور بدل شده است و این در حالی است که بخشی از این دانش آموزان کم سال ناآگاهانه و توسط خانواده هایشان مبتلا به اعتیاد شده اند و این بیشتر مایه تاسف است.


یکی از کارشناسان آموزشی در وزارت آموزش افغانستان در این خصوص می گوید: در افغانستان که بیش از 90 درصد تریاک جهان را تولید می کند، والدین عامل اصلی اعتیاد فرزندانشان هستند و همین امر لزوم توجه نظام آموزشی را بر این مسئله بیشتر نشان می دهد.


آمارها نشان می دهد که 300 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در افغانستان به مواد مخدر اعتیاد دارند و این میزان طی سال های 2005 تا 2009 بیشترین افزایش را داشته است.


به اعتقاد فعالان مبارزه با مواد مخدر در افغانستان، هر چه بر تعداد معتادان در افغانستان اضافه شود، بر تعداد دانش آموزان معتاد نیز افزوده می شود و برای کشوری که بیش از نیمی از جمعیت آن زیر هجده سال سن دارند، اعتیاد تهدیدی جدی برای آینده افغانستان به شمار می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار