افزایش 10 درصدی کشفیات پلیس فرودگاه

رئیس پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان کشفیات 10 درصد و تعداد دستگیرشدگان 17 درصد افزایش داشته است، گفت: کلیه محموله ها چه در پروازهای داخلی و چه در پروازهای خارجی پیش از ورود به هواپیما توسط پلیس کنترل می شود.

کد مطلب: ۵۲۷۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سردار حسن مهری در نشست خبری با بیان اینکه پلیس فرودگاه در راستای پیشگیری از وقوع جرم ، مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرودگاه های سراسر کشور مستقر است، اظهار کرد: این پلیس مجموعا در 56 فرودگاه در سطح کشور مستقر است و در حوزه های مختلف اقدامات انتظامی و پیشگیرانه انجام می دهد.

وی با اشاره به توفیقات این پلیس در چهار ماهه ابتدای سال افزود: در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مجموع کشفیات 10درصد و تعداد دستگیرشدگان 17 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فرودگاه های کشور ادامه داد: 81 درصد مواد مخدر مکشوفه از نوع تریاک ، 7 درصد شیره تریاک و 6 درصد شیشه بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین حمل و جابجایی مواد مخدر به کشورهای اروپایی از نوع تریاک و به آسیای شرقی از نوع شیشه می باشد.

وی از افزایش 11 برابری کشفیات در محموله های پستی در چهارماهه نخست امسال نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: این توفیق بیانگر این است که نظارت ، بازرسی و دقت پلیس بر حوزه مسافری و باری بسیار زیاد است و سودجویان به دنبال این نباشند که با استفاده از محموله های پستی اقدام به قاچاق کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس فرودگاه در تمامی حوزه ها حضور فعال دارد، خاطر نشان کرد: پلیس محموله های پستی را به دقت زیر نظر دارد و کنترل محموله های پستی در راستای جلوگیری از قاچاق در اولویت پلیس فرودگاه است.

سردار مهری از متلاشی شدن باند قاچاق که مواد مخدر را به مقصد استرالیا جابه جا می کردند خبر داد و توضیح داد: این باند بین المللی اقدام به جاسازی مواد مخدر از نوع تریاک در دستگاه های گرم کن غذا می کردند.

وی تشریح کرد: هفت نفر از اعضای این باند بین المللی دستگیر و میزان 20 گیلوگرم مواد مخدر در این عملیات کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری شخصی که مسافر لندن بود و از طریق مسیر استانبول 5.5 کیلو مواد از نوع شیشه را حمل می کرد، ادامه داد: از این فرد 1.5 کیلو شیره تریاک نیز کشف شد که مواد را به طرز ماهرانه ای در جداره کیف، چمدان و کیف لپ تاپ جاسازی کرده بود و این فرد در فرودگاه امام توسط عوامل پلیس دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: مسافری که 4 کیلو مواد از نوع شیشه به مقصد شرق آسیا را در حال جابه جایی بود و این مواد را در کارتن های برنج جاسازی کرده بود نیز دستگیر شد.

وی تأکید کرد: پلیس فرودگاه به قاچاقچیان و سودجویان اجاره نخواهد داد که چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را در اذهان بین المللی به عنوان متخلف نشان دهند. پلیس با هوشیاری تمام محموله ها را بازرسی می کند و هیچ محموله ای چه در پروازهای داخلی و چه در پروازهای خارجی بدون کنترل پلیس وارد هواپیما نمی شود.

رئیس پلیس فرودگاه های کشور خاطر نشان کرد: قاچاقچیان در این حوزه حاشیه امن نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار