رئیس کلینیک دندان پزشکی غدیر خبر داد:

اجرای طرح بهداشت دهان ودندان برای دانش آموزان کرمانشاهی درمهرماه امسال

رئیس کلینیک دندان پزشکی غدیر از اجرای طرح مقاوم سازی دندان های دائمی کودکان با استفاده از فیشورسیلنت و فلوراید تراپی خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۷۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد

مهناز فتاحی رئیس کلینیک دندان پزشکی غدیر در گفت وگو با خبرنگار پانا کرمانشاه در خصوص برنامه ملی سلامت دهان ودندان دانش آموزان مقطع ابتدایی اظهار کرد: این برنامه با هدف کلی(ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان پایه ابتدایی) ازسال 1377در قالب طرح مشترک سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی با همکاری وزارت بهداشت ودرمان آموزش پزشکی و وزارت آموزش وپرورش شروع وپس از بررسی، دستاورد های آن به صورت برنامه ابلاغ شد.

وی ادامه داد: این طرح درقالب سه بخش آموزش، پیشگیری درمان برای دانش آموزان پایه ابتدایی اجرا می شود.

فتاحی با اشاره به دلیل انتخاب مقطع تحصیلی ابتدایی برای این طرح گفت: باتوجه به شیوع و هزینه بالای درمان بیماری های دهان و دندان که مهم ترین آنها پوسیدگی می باشد و امکان پیشگیری بیماری های مرتبط با دندان پزشکی در سنین پایین، در این برنامه گروه هدف کودکان در سنین مدرسه انتخاب شده اند.

این مقام مسئول در رابطه با کاربرد فیشورسیلنت برای کودکان گفت: از آنجایی که پوسیدگی درمیان پیت ها و فیشورها درصد بیشتری را به خود اختصاص داده است، بنابراین قرار دادن فیشورسیلنت برروی پیت ها و فیشور های دندان کودکانی که در معرض پوسیدگی هستند تآثیر بالایی در کاهش میزان پوسیدگی دارد.

فتاحی تصریح کرد: با انجام فیشورسیلنت برای کودکان از پوسیدگی اکولازی که بالاترین نسبت را در پوسیدگی سطوح دندانی دارد پیشگیری می شود.

رئیس کلینیک دندان پزشکی غدیر در خصوص فواید و چگونگی انجام فلوراید تراپی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی بیان کرد: مصرف فلوراید موضعی وسیستمیک در سطوح شیاردار همچون فیشورسیلنت، اثرات پیشگیری کننده ای درمقابل پوسیدگی دارد که درحال حاضر فلوراید تراپی برای دندان های کودکان 6-14سال هر شش ماه یکبار تحت نظر دندان پزشک انجام می شود.

فتاحی در پایان خاطرنشان کرد: طرح مقاوم سازی دندان های دائمی دانش آموزان مقطع ابتدایی چندین سال است که دراستان کرمانشاه اجرا می شود که مسئولین و دست اندرکاران این برنامه تلاش های بسیاری کرده اند.

خبرنگار:/غزل نیک روش/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار