اضافه شدن رشته های نقد ادبی و هنری به مسابقات فرهنگی و هنری کشور

مدیر کل فرهنگی هنری کشور اظهار کرد: رشته های نقد ادبی و نقد هنری در راستای فرمایشات رهبری مبتنی بر فرهنگ سازی گفت و گوهای آزاداندیشی به مسابقات افزوده شد.

کد مطلب: ۵۲۵۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، مهدی علی اکبرزاده در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: ۷۲۶ نفر دانش آموز مقطع متوسطه از سراسر کشور همراه با ۶۴ مربی و سرپرست در مسابقات بخش پسران شرکت کردند و این دوره اولین دوره ای است که مسابقات فرهنگی و هنری همزمان و در یک مکان برگزار شد.
وی یکی از دلایل این ادغام را افزایش ظرفیت و وسعت اردوگاه بین المللی شهید رجایی دانست و افزود: شعار امسال طبق فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد و برگزاری همزمان دو مسابقه فرهنگی و هنری یک اقدام در راستای تخقق اقتصاد مقاومتی بوده که با هدف اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری اجرا شد.
وی مهم ترین هدف برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری را شناخت دانش آموزان نخبه در آموزش و پرورش، آشنایی دانش آموزان نسبت به استعدادهای بالقوه خود و در نهایت شناخت جامعه از حضور جوانان نخبه برشمرد و اظهارداشت: به منظور برگزاری بهتر مسابقات ۱۷ جلسه در سطح ستادی و بیش از ۱۰۵ هزار جلسه در سطح استان و شهرستان برگزار شد. رشته های مورد آزمون در مسابقات رسانه ، فضای مجازی، ادبی و پژوهشی، هنر های دستی تجسمی، هنر های آوایی و هنرهای نمایشی می باشد و دو رشته نقد هنری و نقد ادبی با هدف فرهنگ سازی گفت و گوهای آزاد اندیشی اصافه شد.
علی اکبرزاده با اعلام این مطلب که ۱۰ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر دانش آموز از کف مدرسه در مسابقات فرهنگی و هنری کشوری شرکت داشته اند افزود: در حوزه هنرهای نمایشی ۸۲۳ هزار اثر، هنرهای آوایی چهار میلیون و ۴۱۷ هزار اثر، هنرهای ادبی دو میلیون و ۶۰ هزار اثر و در گروه رسانه و فضای مجازی ۱۶۳ هزار اثر خلق شد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون هزار ۶۶۶ اثر در مرحله کشوری ارزیابی خواهند شد و برنامه ریزی شد تا دانش آموزان در رشته خود یک کارگاه آموزشی برای تجربه آموزی بیشتر داشته باشند؛ همچنین در کنار برنامه های آموزشی برنامه های تفریحی در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول یکی از مهم ترین برنامه مسابقات زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم و میهمان ناهار این امام رئوف در مهانسرای حضرت عنوان کرد و ادامه داد: همچنین اردوی فرهنگیان مسابقات فرهنگب هنری با حضور ۲۹۲ مربی و معلم که ۸۵ نفر آقا و ۲۰۷ نفر خانم این تعداد را تشکیل می دهند دو دوم و سوم شهریور ماه در استان اصفهان برگزار خواهد شد.
اکبر زاده اذعان کرد: در سنوات گذشته به دلیل مصادف شدن برگزاری مسابقات با کنکور فنی و خرفه ای امسال تدابیری اندیشیده شد تا محل آزمون این دانش آموزان در نیشابور باشد تا فردی از حضور در مسابقات محروم نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار